חדשות בעולם

נחשף: מפעל לפיתוח טילים מדויקים של איראן - בשטח סוריה

לאחר הפרסום בחודש שעבר כי איראן ממשיכה בפיתוח מערך הטילים המדויקים בשטח סוריה, אתמול נחשפו התמונות שחיזקו את החשש כי אכן מדובר במתקן איראני

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

אתמול (רביעי) פרסמה חברת המודיעין הישראלית "ImageSat"  תצלומי לוויין, מהם עולה כי איראן ממשיכה בפיתוח טילים מדויקים, במפעל בצפון סוריה.

על פי התצלומים, מדובר במפעל ששוכן בעיר סאפיתא שבצפון-מערב סוריה, ואשר אותו ניסו האיראנים להסתיר ללא הצלחה. כזכור, בחודש שעבר פרסמה חברת המודיעין כי ישנו חשש כי מדובר במפעל איראני לייצור טילים מדויקים. אתמול, כאמור, חשפו צילומי הלוויין תמרונים פעילים של מערך שיגור נייד במרחק של חצי קילומטר מהאתר המוכיחים כי מדובר באתר איראני פעיל. עם זאת, בדו"ח הודגש כי לא אותרו ראיות המצביעות על כך שהייצור וההרכבה מתבצעים באתר עצמו, כך שסביר להניח שהטילים מובאים מאתר אחר. באתר שנחשף נצפו שלושה האנגרים של טילים אשר מתאימים בגודלם לדגמי הטילים שבידי האיראנים, פת"ח 110 וזלזאל.

לצד פרסום זה, במגזין האמריקני "פוריין פוליסי" נחשפו פרטי פרויקט הטילים המדויקים שאיראן מפתחת בלבנון עבור ארגון חזבאללה. על פי הפרסום, הפרויקט עוסק בעיקר בהסבה של טילי זלזאל לטילים חדשים של פת"ח 110, הכוללת רמת דיוק גבוהה במיוחד. הנתונים מראים כי מדובר במערך של 14 אלף טילים.

בתוך כך, בעקבות החשיפה אתמול של תשתית חיזבאללה בגולן הסורי סמוך לגבול עם ישראל, הגישה ישראל תלונה רשמית למועצת הביטחון באמצעות שגריר ישראל באו"ם דני דנון. בתלונה נכתב כי "מדינת ישראל לא תתעלם מהסבת סוריה ולבנון לחזית צבאית כנגדה ותפעל בכוח ובעוצמה נגד התוקפנות שמותווית בטהרן". עוד נכתב בתלונה כי "חיזבאללה עדיין לא מוכר כארגון טרור על ידי מועצת הביטחון, למרות מצבור של עדויות והוכחות לפעילות טרור ברורה וחוצת יבשות".

קודם הפנייה למועצת הביטחון, התייחס ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, לחשיפת תשתית הטרור: "מה שחשפנו הבוקר הוא רק קצה הקרחון ממה שאנחנו יודעים. ישראל לא תאפשר לכם להתבסס צבאית בסוריה. נמשיך לפעול בדרכים גלויות ובדרכים סמויות כדי לסכל את המזימות שלכם". ראש הממשלה אף שלח איום לעבר איראן וחיזבאללה באומרו כי "אנחנו יודעים מה אתם עושים ואנחנו יודעים איפה אתם עושים זאת".

 

תגיות:איראןטיל בליסטיסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה