חדשות בארץ

בעקבות חשיפת תשתית החיזבאללה בסוריה: ישראל הגישה תלונה לאו"ם

במכתב למדינות החברות במועצת הביטחון, קרא להן שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לגנות את החיזבאללה על פעולותיו ולהגדירו כארגון טרור

מעבר קונייטרה בגבול ישראל-סוריה (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)מעבר קונייטרה בגבול ישראל-סוריה (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)
אא

ישראל הגישה אתמול (רביעי) תלונה למועצת הביטחון של האו"ם, בעקבות חשיפת "תיק הגולן" – התשתית החשאית שחיזבאללה פעל לבססה בשטח סוריה, על קו הגבול עם ישראל.

במכתב ששלח למדינות החברות במועצת הביטחון, כתב שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, כי "מדינת ישראל לא תתעלם מהסבתן של סוריה ולבנון לחזית צבאית כנגדה ותפעל בכוח ובעוצמה נגד התוקפנות של טהרן". הוא ציין כי המועצה טרם הכירה בארגון הלבנוני-שיעי כארגון טרור, וזאת "למרות הצטברות הראיות לפעילות טרור ברורה וחוצת-גבול". הוא קרא לה לגנות את פעילותו של החיזבאללה ולהגדירו כארגון טרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אף הוא לחשיפת תשתית הטרור של החיזבאללה צה"ל. במסר מצולם שפורסם על ידו אמר נתניהו כי מדובר בהישג חשוב מאוד למודיעין הישראלי וליכולות המבצעיות של צה"ל. "הקמת תשתית הטרור היא חלק נוסף בפעילות האיראנית נגד ישראל. יש לי מסר ברור לאיראן ולחיזבאללה: אנחנו יודעים מה אתם עושים ואנחנו יודעים איפה אתם עושים זאת. מה שחשפנו הבוקר הוא רק קצה הקרחון ממה שאנחנו יודעים. ישראל לא תאפשר לכם להתבסס צבאית בסוריה. נמשיך לפעול בדרכים גלויות ובדרכים סמויות כדי לסכל את המזימות שלכם".

כזכור, צה"ל התיר אתמול לפרסום את דבר קיומה של תשתית הטרור החדשה, אותה החל החיזבאללה לבסס בקיץ שעבר בגולן הסורי ללא ידיעתו של נשיא סוריה, בשאר אסד. התשתית נועדה לשמש כחזית נוספת בעת מלחמה מול ישראל. בראש התשתית, שזכתה לשם "תיק הגולן", הועמד עלי מוסא עבאס דקדוק, הידוע בכינוי אבו חסין סאג'ד – איש שטח בכיר בחיזבאללה, שרכש ניסיון מבצעי רב בלחימה מול ישראל ברצועת הביטחון.

בצה"ל הדגישו אומרים כי התשתית נמצאת כעת בשלביה הראשוניים ולא הגיעה לכדי מימוש מבצעי. היא כוללת עשרות פעילים, ופועלת לאסוף מודיעין חזותי ותקשורתי גלוי על ישראל ולהתבסס על קו הגבול. כמו כן, פעילי התשתית עורכים סיורים במרחב הגבול כדי להכיר את השטח. שורת הפעילים כוללת את תושבי הכפרים הדרוזיים בגזרה, כדוגמת חדר וקונייטרה, שהצטרפו אליה ממניעים כלכליים בעיקר. בנוסף, חברים בה גם פעילי טרור עם 'ניסיון קרבי', שקיבלו מארגון החיזבאללה הכשרה בפעילות חבלנית ובשיגור רקטות. סאג'ד ובכירי התשתית האחרים מפקחים עליה מביירות, אך ניהולה המבצעי נעשה מדמשק.

תגיות:רמת הגולןחיזבאללהמועצת הביטחוןדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה