חדשות בארץ

נתניהו על חשיפת תשתית החיזבאללה בגולן: "קצה הקרחון"

במסר לאיראן ולחיזבאללה, הבהיר ראש הממשלה כי ישראל לא תאפשר את התבססותם הצבאית בסוריה: "נמשיך לפעול בדרכים גלויות וסמויות כדי לסכל את המזימה שלכם"

נתניהו (צילום: לע"מ)נתניהו (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה התייחס אחרי הצהריים (רביעי) לחשיפת תשתית הטרור החשאית שהוכנה על ידי ארגון החיזבאללה בגולן הסורי, בגבול עם ישראל.

במסר מצולם שפורסם על ידו אמר נתניהו כי מדובר בהישג חשוב מאוד למודיעין הישראלי וליכולות המבצעיות של צה"ל. "הקמת תשתית הטרור היא חלק נוסף בפעילות האיראנית נגד ישראל", אמר. "יש לי מסר ברור לאיראן ולחיזבאללה: אנחנו יודעים מה אתם עושים ואנחנו יודעים איפה אתם עושים זאת. מה שחשפנו הבוקר הוא רק קצה הקרחון ממה שאנחנו יודעים. ישראל לא תאפשר לכם להתבסס צבאית בסוריה. נמשיך לפעול בדרכים גלויות ובדרכים סמויות כדי לסכל את המזימות שלכם".

(צילום: לע"מ)

צה"ל התיר הבוקר לפרסום את דבר קיומה של תשתית הטרור החדשה, אותה החל החיזבאללה לבסס בקיץ שעבר ללא ידיעתו של נשיא סוריה, בשאר אסד. התשתית נועדה לשמש כחזית נוספת בעת מלחמה מול ישראל. בראש התשתית, שזכתה לשם "תיק הגולן", הועמד עלי מוסא עבאס דקדוק, הידוע בכינוי אבו חסין סאג'ד – איש שטח בכיר בחיזבאללה, שרכש ניסיון מבצעי רב בלחימה מול ישראל ברצועת הביטחון.

בצה"ל הדגישו אומרים כי התשתית נמצאת כעת בשלביה הראשוניים ולא הגיעה לכדי מימוש מבצעי. היא כוללת עשרות פעילים, ופועלת לאסוף מודיעין חזותי ותקשורתי גלוי על ישראל ולהתבסס על קו הגבול. כמו כן, פעילי התשתית עורכים סיורים במרחב הגבול כדי להכיר את השטח. שורת הפעילים כוללת את תושבי הכפרים הדרוזיים בגזרה, כדוגמת חדר וקונייטרה, שהצטרפו אליה ממניעים כלכליים בעיקר. בנוסף, חברים בה גם פעילי טרור עם 'ניסיון קרבי', שקיבלו מארגון החיזבאללה הכשרה בפעילות חבלנית ובשיגור רקטות. סאג'ד ובכירי התשתית האחרים מפקחים עליה מביירות, אך ניהולה המבצעי נעשה מדמשק.

תגיות:איראןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה