חדשות בארץ

איראן: אם ישראל תפגע בייצוא הנפט שלנו – נגיב בכוח

שר ההגנה האיראני, אמיר חאתמי, הזהיר כי אם חיל הים הישראלי יפגע במשלוחי הנפט של איראן לעולם - היא "תיתן תגובה מוחצת"

ׁ(קרדיט: שאטרסטוק)ׁ(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שר ההגנה של איראן, אמיר חאתמי, הזהיר היום (רביעי) כי ארצו תגיב בנחישות על כל פגיעה של חיל הים הישראלי במשלוחי ייצוא הנפט האיראניים. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א.

על פי הידיעה, חאתמי אמר לכתב הסוכנות כי "לרפובליקה האסלאמית של איראן יש היכולת הנחוצה כדי להגיב על כך, ואם זה יקרה – היא תיתן תגובה מוחצת". הוא הוסיף כי הקהילה הבינלאומית לא תקבל צעדים מסוג זה של ישראל: "נראה בכך משום איום על הביטחון הבינלאומי וצעד של פיראטיות".

דבריו של חאתמי באו בתגובה לדברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהובשבוע שעבר. בנאום שנשא בטקס סיום קורס חובלים, שנערך בבסיס חיל הים בחיפה, אמר נתניהו כי איראן מנסה לעקוף את הסנקציות שהטילה עליה ארצות הברית על ידי הברחה סמויה של נפט בנתיבים ימיים. הוא הבהיר כי "ככל שניסיונות אלה יתרחבו, לחיל הים יהיה תפקיד חשוב יותר במאמצים לבלימת פעולות איראניות אלו". ראש הממשלה פנה בקריאה לקהילה הבינלאומית "לעצור את הניסיונות של איראן לעקוף את הסנקציות דרך הים ובכל דרך". הוא הדגיש כי "מדינת ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה מכל איום. מי ששואף להשמידנו לא יצליח במשימתו אבל יכניס את עצמו לסכנה איומה".

ובתוך כך, הגנרל האיראני גולאם עלי רשיד, מפקד בסיס "חאתם אל-אנביא", אמר הבוקר כי כל מי שיאיים על איראן יצטער על כך. בנאום שנשא במחוז הורמוזגאן בפני מפקדים של משמרות המהפכה האיראניים, אמר רשיד : "אנחנו לא נהיה הראשונים לאיים ולפתוח במלחמה נגד מדינה כל שהיא, אך מי שיאיים עלינו יצטער שיצא נגד האומה האיראנית הגדולה. אנחנו מוכנים לחלוטין להגיב לכל תוקפנות על ארצנו, ומקווים שהתוקפנים לא יעמידו זאת למבחן מעשי".

תגיות:איראןחיל הים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה