חדשות בארץ

נתניהו: איראן מנסה להבריח נפט דרך הים

בנאום בטקס סיום חובלים של חיל הים קרא ראש הממשלה לקהילה הבינלאומית לעצור את הניסיונות האיראניים לעקוף את הסנקציות האמריקניות

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
נתניהו והשגריר פרידמן, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו והשגריר פרידמן, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, השתתף הערב (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים, שנערך בבסיס חיל הים בחיפה. בנאומו בטקס אמר נתניהו כי איראן מנסה לעקוף את הסנקציות שהטילה עליה ארצות הברית על ידי הברחה סמויה של נפט בנתיבים ימיים: "ככל שניסיונות אלה יתרחבו, לחיל הים יהיה תפקיד חשוב יותר במאמצים לבלימת פעולות איראניות אלו". ראש הממשלה פנה בקריאה לקהילה הבינלאומית "לעצור את הניסיונות של איראן לעקוף את הסנקציות דרך הים ובכל דרך". הוא הדגיש כי "מדינת ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה מכל איום. מי ששואף להשמידנו לא יצליח במשימתו אבל יכניס את עצמו לסכנה איומה".

מוקדם יותר היום, הגיע נתניהו עם שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, לסיור באזור פריסת מערכת ההגנה האמריקנית מפני טילים THAAD שהוצבה בישראל. השניים שמעו סקירה על הפריסה התרגילית של המערכת, כחלק ממימוש התפיסה המבצעית המשותפת.

"זו עדות לחוזקה של הברית בין ישראל לארצות הברית. היא מעולם לא הייתה חזקה יותר", אמר נתניהו. "הקואליציה להגנה משותפת, שמוצאת ביטוי לא רק בכוונות אלא גם בכוחות בשטח, היא יוצאת מן הכלל. אנו מרוצים מאוד משיתוף הפעולה ומהמחויבות האמריקנית לביטחונה של ישראל, שאותה מבטא הנשיא טראמפ לעיתים קרובות".

השגריר פרידמן אמר: "אני לא יכול לחשוב על דוגמה טובה יותר לשיתוף הפעולה ההדוק בין ישראל לארצות הברית. זאת דוגמה מצוינת לאופן שבו הכוחות המזוינים של אמריקה מחויבים לביטחונה של ישראל. הם עושים זאת בדרכים נוספות, אך איני יכול לחשוב כרגע על דוגמה טובה יותר מזאת שאנו רואים כעת. זו עדות לברית החזקה בין ישראל לארצות הברית ברבדים רבים כל כך, כולל בביטחון ההדדי".

תגיות:איראןדיוויד פרידמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה