חדשות בארץ

למרות השלכת בקבוק התבערה: הר הבית ייפתח מחר למוסלמים

שני פלסטינים קטינים החשודים במעורבות ישירה ביידוי בקבוק התבערה יובאו מחר בפני בית משפט לדיון בהארכת מעצרם

שוטרי מג"ב בכניסה להר הבית, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)שוטרי מג"ב בכניסה להר הבית, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, קיים הערב (שלישי) הערכת מצב מיוחדת בעקבות השלכת בקבוק התבערה בשעות הצהריים על עמדת המשטרה בהר הבית. בתום ההערכה, הנחה ידיד לפתוח מחר את שערי ההר למוסלמים ולתיירים.

מהמשטרה נמסר, כי במסגרת החקירה המתנהלת בנוגע ליידוי בקבוק התבערה, נקשרו עד כה 2 חשודים קטינים למעורבות ישירה באירוע. הם יובאו מחר בפני בית משפט לדיון בהארכת מעצרם.

כזכור, סמוך לשעה 13:00 הגיעו מספר פלסטינים לאזור בו ממוקמת עמדת המשטרה ויידו בקבוק תבערה לעברה. לעמדה נגרם נזק. שוטר נפצע באורח קל משאיפת עשן, ופונה לקבלת טיפול רפואי. שוטרים שזיהו את החשודים עצרו אותם. המשטרה סגרה את ההר ובמקום פרצו עימותים בין המוסלמים לשוטרים. יותר מ- 10 מתפרעים נעצרו. בחיפושים שערכו כוחות המשטרה בשטח הר הבית נמצאו מספר מיכלים שהכילו חומרים דליקים באזורים שונים, וגם כוורות זיקוקים ובקבוקי תבערה. במשטרה הדגישו כי "הכוחות ערוכים בשטח הר הבית וסמטאות העיר העתיקה ומזרח ירושלים בכדי למנוע, לסכל ולהגיב לכל ניסיון להפר את הסדר הציבורי על רקע האירוע החמור שהתרחש בשטח הר הבית".

בעקבות האירועים בהר הבית, לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הוציאה בשמו הודעת גינוי ל"הסלמה הישראלית המסוכנת במסגד אל-אקסא". ההודעה קראה לקהילה הבינלאומית "להתערב באופן דחוף כדי למנוע את ההסלמה". בתגובה להודעתו של אבו מאזן, מסר השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן כי יו"ר הרשות "ממשיך לשקר ולהסית לאלימות יחד עם ארגוני הטרור של המוראביטון והחמאס בנסיונם להצית אש ולגרום למלחמת דת על הר הבית". ארדן הוסיף כי ישראל לא תאפשר זאת ותמשיך לפעול כדי להחזיר את השקט להר: "כל מעשה אלימות או ניסיון לפגוע בריבונות ישראל בהר הבית יפגוש את הנחישות והתגובה התקיפה של שוטרי משטרת ישראל". הוא הבהיר כי "לא יוקם מסגד נוסף בהר הבית, ואנו נעשה את כל הנדרש כדי לשמור על הסטטוס קוו״.

ברשימת איחוד מפלגות הימין נמסר בתגובה להשלכת בקבוק התבערה בהר הבית כי האירוע החמור הינו "פועל יוצא של ההפקרות ואוזלת היד בשער הרחמים בשבועות האחרונים". בהודעה נאמר עוד, כי "כאשר מגמגמים באכיפת הריבונות בהר הבית, כאשר חוזרים ומדברים על תכניות שלום הזויות - הטרור מרים ראש. על שרי הקבינט להתכנס מיידית ולממש את אחריותם למלחמה בטרור ובפגיעה המתמשכת בריבונותנו בירושלים בירת ישראל. מי שלא מסוגל לעשות זאת ייאלץ בסופו של דבר להתמודד עם אלימות רצחנית הרבה יותר מבקבוק תבערה".

מפלגת עוצמה יהודית – אחת המפלגות המרכיבות את איחוד מפלגות הימין – הגיבה אף היא על ההסלמה בהר הבית: "השלכת בקבוק התבערה היום על עמדת המשטרה בהר הבית מלמדת דבר אחד: הריבונות היהודית בהר הבית היא פיקציה, והווקף והפורעים עושים ככל העולה על רוחם. עוצמה יהודית קוראת לראש הממשלה לסלק את הווקף והפורעים מהר הבית ולהחיל עליו ריבונות יהודית מלאה, ומכל מקום תפעל בקדנציה הקרובה בכנסת למימוש מטרות אלו".

ובתוך כך, גל ברגר דיווח הערב בכאן חדשות על הפשרה המסתמנת בנוגע למתחם שער הרחמים במגעים המתנהלים בין ירדן לישראל. על פי הדיווח, המסתמך על מקורות פלסטיניים, המבנה במתחם אליו פרצו אנשי הווקף בחודש שעבר – תוך הפרה בוטה של הסטטוס קוו – ייסגר לצורכי שיפוצים למשך מספר חודשים. בתום השיפוץ הווקף יקים במקום משרדים, והגישה אל המתחם תהיה נתונה בידיהם. בנוסף, בתקופת השיפוץ וגם לאחריה המוסלמים לא יתפללו במבנה, אם כי הווקף עומד על כך שהוא שיקבע בסוגיה זו מבלי שישראל תכפה את עמדתה בנידון.

תגיות:הר הביתשער הרחמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה