חדשות בארץ

השביתה ברכבת: ועד העובדים עצר את תנועת הרכבות בכל הארץ למשך מספר דקות

בעקבות פיצוץ המשא ומתן עם הנהלת הרכבת, הורה ועד העובדים להשבית למספר דקות את כל הרכבות ברחבי הארץ. ההנהלה הגיבה כי מדובר ב"הוראה פראית המשתמשת בנוסעים כבני ערובה"

(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

ועד העובדים של רכבת ישראל החריף לפני הצהריים (שלישי) את צעדי המחאה שלו נגד הנהלת הרכבת. על פי הוראתו, נעצרה למשך מספר דקות תנועת כל הרכבות ברחבי הארץ.

הצעד בו נקט הוועד בא לאחר שהמשא ומתן עם הנהלת הרכבת הסתיים הבוקר ללא תוצאות. בתגובה להשבתה הפתאומית, נמסר מהנהלת הרכבת כי "בעקבות עצירת כלל הרכבות בארץ, תוך הוראה פראית של ועד העובדים, הפוגעת במאות אלפי נוסעים, צפויים שיבושים ועיכובים בתנועת הקווים שאינם מושבתים, לאורך כל היום. מדובר בהוראה המשתמשת בנוסעים כבני ערובה, שרק ועד חסר אחריות וחסר שיקול דעת יכול להורות".

"ההסתדרות והוועד מתעקשים, לא מתגמשים ומסרבים להגיע להסדר", נטען עוד בהודעה, "הנהלת רכבת ישראל תמהה על ההתעקשות של הועד שלא לממש  את החלטת בית הדין בדבר סידור הנהגים, ועל חוסר האחריות מול עשרות אלפי הנוסעים הנפגעים מידי יום. הנהלת רכבת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי לקדם את המשא ומתן למען ציבור הנוסעים". מהוועד נמסר, לעומת זאת, כי "הנהלת החברה לא ממלאת אחר הוראות בית הדין וממשיכה להתעקש על פגיעה בטיחותית בנוסעים ובנהגים. נציגות העובדים תמשיך לעשות את כל המאמצים בכדי להביא לפתרון המשבר".

כזכור, ועד עובדי הרכבת הורה שלשום לנהגים להשבית את קווי הנסיעה ראשונים-לוד וכרמיאל-חוף הכרמל – שביתה הנמשכת גם היום. העילה לשביתה היא החלטתה של ההנהלה לשנות את סידור העבודה של הנהגים ולהגדיל את שעות העבודה שלהם על ההגה. העובדים טוענים כי העומס שיוטל על הנהגים בסידור העבודה החדש יהווה סכנה לבטיחות הנסיעה ברכבות. הוועד אף הזהיר את הנוסעים שלא לנסוע בכל קווי הרכבת בארץ במידה וסידור העבודה החדש אכן יצא לפועל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחשבון הטוויטר שלו על ההשבתה הפתאומית של כל קווי הרכבת: "את השביתות ברכבת צריך להפסיק מיד. ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, ישבית את המדינה. הוא יחזיר אותנו אחורה לכלכלת הסתדרות שתפגע באזרחים. אסור לתת לזה לקרות. חייבים להמשיך קדימה – כלכלה חופשית שפותחת את השוק לתחרות ומורידה מחירים לטובת האזרחים". במפלגת כחול לבן הגיבו כי "נתניהו הוא מי שאחראי למחדל הרכבת בעשור האחרון".

תגיות:שביתהרכבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה