חדשות בארץ

ועדת הבחירות: השריון של בן דהן בליכוד חוקי

לאחר שיו"ר ועדת הבחירות הסתייג מהשריון של נציג הבית היהודי, אלי בן דהן, ברשימת הליכוד, היום אישרה זאת ועדת הבחירות

בן דהן (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)בן דהן (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית קבעה היום (שני) כי סגן שר הביטחון ונציג סיעת הבית היהודי, אלי בן דהן, רשאי להיות משוריין ברשימת הליכוד לכנסת ה-21.

בהצבעה השתתפו 29 נציגי הסיעות בוועדה, כש-19 מחבריה הצביעו נגד הפסילה ו-10 הצביעו בעדה.

על פי ההסכם שנחתם בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, בן דהן ישוריין במקום ה-28 ברשימת הליכוד. ההסכם נחתם כחלק מהאיחוד במפלגות הימין מחשש שהן לא יעברו את אחוז החסימה ובכך יפגעו בסיכוייו של נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה. בתמורה לכך נקבע כי רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי תרוץ עם עוצמה יהודית כחלק מבלוק טכני.

כזכור, יו"ר ועדת הבחירות והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, הסתייג מהסכם זה. בראיון לרשת ב' אמר מלצר: "נראה שהשריון בליכוד לבית היהודי יגיע לבחינה משפטית". עוד הוסיף כי "לא היה לזה שום תקדים בעבר".

בתוך כך, לאחר שוועדת הבחירות החליטה בשבוע שעבר ברוב קולות לפסול את מועמד מפלגת חד"ש, עופר כסיף, הודיע היום בית המשפט העליון כי הוא ידון מחרתיים בנושא. אופן אשרור ההחלטה של ועדת הבחירות בבית המשפט העליון נעשה בהרכב מיוחד של 9 שופטים בראשות נשיאת העליון, השופטת אסתר חיות. כסיף ידוע כמי שהתבטא בקיצוניות ובבוטות נגד אישי ציבור שונים. את העתירה לפסילתו הגישו מפלגות עוצמה יהודית וישראל ביתנו. יצוין כי ההחלטה לפסול את כסיף התקבלה בניגוד לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המאפשרת את הפסילה.

תגיות:הליכודבחירות 2019אלי בן דהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה