חדשות בארץ

כחלון: לא מתכוון להיות "המתאבד השיעי" של מערכת המשפט

לאחר שנמתחה עליו ביקורת על כך שעצר את חוק ההתגברות, שר האוצר משנה כיוון ומודיע כי לא יגן על מערכת המשפט. ח"כ פולקמן: "צריך למצוא את האיזונים הנכונים בין התערבות יתר של מערכת המשפט לבין תפקיד הרשות המחוקקת"

כחלון (צילום: פלאש 90)כחלון (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת כולנו ושר האוצר, משה כחלון, הבהיר במהלך החודשים האחרונים כי בקדנציה הבאה הוא אינו מתכוון להגן על מערכת המשפט. כך חשף רביב דרוקר בחדשות 13.

על פי הדיווח, לפני מספר חודשים נפגש השר כחלון עם שופטי העליון לשעבר, אהרן ברק ויצחק זמיר, שניסו לשכנעו לעצור את 'חוק היועמ"שים במשרדי ממשלה' שמקדמת השרה איילת שקד. בתגובה הוא הבהיר להם כי בקדנציה הבאה הוא יפסיק להיות "המתאבד השיעי" של מערכת המשפט. הוא הוסיף כי עליהם להביא רפורמה שתמתן את הכעס הציבורי כלפי בית המשפט.

השינוי המסתמן בעמדתו של שר האוצר נובע מכך שבסקרי עומק שערכה מפלגתו, עלה כי עמדת כחלון בנוגע להגנה על מערכת המשפט גרמה להברחת קהל מצביעיו.

בראיון שהעניק אתמול חבר הכנסת וחבר מפלגת כולנו, רועי פולקמן, לרדיו 103FM, הוא התייחס להחלטת כחלון. פולקמן אמר כי אכן יש צורך בהסדרת יחסי הכוח בין הכנסת לבין בית המשפט העליון. לדבריו, "אמרתי לאורך כל הדרך שאנחנו לא שחקני וטו בשום דבר ואכן יש מקום לייצר הסדרה ותיקון בין מערכת הרשות המחוקקת לבית המשפט. אנחנו לא חושבים שזה לא נחוץ, השאלה היא איך עושים את זה. שר האוצר חושב שצריך לעשות תיקון והסדרה וזה נכון".

בהתייחסו לכניסה לקואליציה שתתחייב על חקיקת חוק ההתגברות, הוא אמר כי "ככל שיהיה אפשר לבנות קואליציה שיקודמו בה צעדים מאוזנים ואחראיים - אנחנו נהיה שותפים לה. מה שראינו היה בעיקר לא ניסיון לתקן אלא להתלהם".

פולקמן הוסיף כי "מי שמכיר את כחלון יודע שהוא תמיד חשב שיש מקום לעשות הסדרה אך לא בהתלהמות ואנחנו לא רצינו להיות חלק ממחול השדים. בתחילת קדנציה חדשה ראוי לעשות הסדרה מסודרת. יש מקום לתקן את מערכת היחסים בין החוק, מערכת המשפט והרשות המחוקקת. חד משמעית". בדבריו הוא הדגיש כי "צריך למצוא את האיזונים הנכונים בין התערבות יתר של מערכת המשפט לבין תפקיד הרשות המחוקקת".

 

תגיות:משה כחלוןכולנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה