חדשות בארץ

נתניהו: משרד החינוך יהיה בידי הליכוד בממשלה הבאה

בישיבת סיעה מיוחדת של הליכוד במרכז מורשת בגין, התחייב ראש הממשלה כי יפעל להשאיר את תיק החינוך בידי מפלגתו

נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הבוקר (שני) כי אם יוטל עליו להרכיב את הממשלה הבאה, יפעל להשאיר את משרד החינוך בידי הליכוד.

נתניהו אמר את הדברים במהלך ישיבה מיוחדת שקיימה סיעת הליכוד במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים, במלאת 27 שנים לפטירתו של ראש הממשלה המנוח.

"לצורך זה יש פרט שולי וקטן – עלינו להבטיח שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה", הוסיף נתניהו. "זו הבחירה האמיתית – בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין של הליכוד בראשותי".

דבריו של נתניהו נאמרו על רקע הדברים שאמר אתמול יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', בכנס באוניברסיטת תל אביב, בו פרש את משנתו כיצד משרד החינוך ייראה תחת הנהגתו, באם ייבחר לעמוד בראשו. סמוטריץ' אמר כי בניגוד לשיח הרווח בחוגים מסוימים נגד מה שהם מכנים "הדתה", במערכת החינוך שוררת למעשה "כפייה דתית" מסוג שונה במשך שנים רבות: "יש הדתה שאסור בשום אופן לקבל אותה. ועדת המקצוע באזרחות כופה על כולנו ללמוד את דת הדמוקרטיה הליברלית". הוא הוסיף כי אם יתמנה לשר חינוך, הוא יבטל הדתה זו: "אנחנו נהיה הרבה יותר פלורליסטיים והרבה יותר פתוחים לגישות שונות. במקביל נדאג שכל ילד וילדה במערכת החינוך יכירו את הזהות והמורשת של העם היהודי. יכירו את התנ"ך, את אברהם, יצחק ויעקב. יידעו מה זה שבת וחגים, מסורת, הכותל המערבי ומערת המכפלה".

כזכור, בחודש שעבר פעל נתניהו לקדם את כינונו של הבלוק הטכני בין מפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. במסגרת מאמציו אלו, הוא התחייב, בין היתר, לתת לבית היהודי-האיחוד הלאומי שני תיקים בכירים בממשלה. בבית היהודי ובאיחוד הלאומי מעוניינים לקבל את תיק החינוך.

בישיבת סיעת הליכוד, שחלקה היה סגור לתקשורת, אמר נתניהו כי הקמפיין של הליכוד מתמקד ב"מרחב מימין לשמאל, בין הליכוד לבין לפיד-גנץ", כהגדרתו: "שם המאמץ שלנו מרוכז. אנחנו רוצים להשפיע על מצביעי הימין-מרכז, הימין הרך, לחזור לליכוד. כשהם ידעו את האמת, שלפיד וגנץ הם מפלגת שמאל שמתחזה לימין, הם יחזרו לליכוד".

"אם הם ידעו שלפיד וגנץ נשענים על מרצ והמפלגות הערביות – הם חוזרים לליכוד", הדגיש ראש הממשלה. "אם הם ידעו שלפיד וגנץ, כמו שהם אמרו בקולם, רוצים לעשות עוד התנתקות ולפנות יהודים – הם יחזרו אלינו. כשהציבור יבין את העמדות האמיתיות שלהם, הציבור הזה יחזור לליכוד ונוכל להרכיב ממשלת ימין".

נתניהו ציין כי הקמפיין יעסוק גם בהסברת החשש מפני מינויו של יאיר לפיד לראש ממשלה: "חשוב שאנשים ידעו שאם מצביעים לגנץ, מקבלים את לפיד כראש הממשלה. אנשים לא מבינים את זה עדיין".

בני גנץ תקף הבוקר בחריפות את נתניהו, תוך התייחסות לאפשרות מינויו של סמוטריץ' לשר חינוך בממשלת הליכוד הבאה. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב יו"ר כחול לבן: "אצל בגין, נתניהו כבר היה מודח מהליכוד. בימים אלה אנו מציינים 27 שנים לפטירתו של מנחם בגין ו- 40 שנים להסכם השלום בין ישראל למצרים, שבגין ונשיא מצרים אנואר סאדאת חתמו עליו. כחייל צעיר זכיתי לאבטח את שיירתו של סאדאת בישראל, בימים שהפיחו תקווה בדור שלם. אבל צריך לומר את האמת – מנחם בגין לא היה מתקבל במפלגת הליכוד של נתניהו. הוא היה נחשב עוכר ישראל. בגין היה פטריוט ישראלי, ממייסדי תנועת החירות, איש ימין שורשי וצנוע שסלד מכהנא, שהגן על הדמוקרטיה, ששמר על הביטחון וחתר לשלום".

"אצל נתניהו", הוסיף גנץ, "סמוטריץ' יהיה שר חינוך – שמענו אתמול את התוכנית שלו למערכת החינוך הישראלית. אני מאמין לו יותר מאשר לנתניהו שאומר שלא ימנה אותו. נתניהו יעשה הכל למען השרידות הפוליטית שלו – ובדרך יקריב את חינוך ילדי ישראל ויפקיד אותו בידיהם של קיצוניים שבקיצוניים, קטן עליו. אנחנו לא נאפשר זאת".

תגיות:בני גנץהליכודבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה