חדשות בארץ

סמוטריץ’: כשר חינוך אדאג שכל ילד וילדה יידעו מה זה שבת וחגים

יו"ר האיחוד הלאומי אמר כי לימודי האזרחות כיום עושים "שטיפת מוח", הכופה את השיח הפרוגרסיבי על החברה: "אאבק על הזכות והחובה לחנך למשפחה מסורתית נורמלית. נדאג שכל ילד וילדה יכירו את הזהות והמורשת של העם היהודי"

סמוטריץ’סמוטריץ’
אא

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', השתתף אתמול (ראשון) בכנס "בוחרים צעירים" שנערך באוניברסיטת תל אביב, ופרש בפני הנוכחים את משנתו כיצד משרד החינוך ייראה תחת הנהגתו, באם ייבחר לעמוד בראשו.

על פי הדיווח בחדשות 12, סמוטריץ' אמר כי בניגוד לשיח הרווח בחוגים מסוימים נגד מה שהם מכנים "הדתה", במערכת החינוך שוררת למעשה "כפייה דתית" מסוג שונה במשך שנים רבות: "יש הדתה שאסור בשום אופן לקבל אותה. ועדת המקצוע באזרחות כופה על כולנו ללמוד את דת הדמוקרטיה הליברלית".

"אם אני אהיה שר החינוך", הצהיר סמוטריץ', "אני אבטל את ההדתה בתחום לימודי האזרחות. אנחנו נהיה הרבה יותר פלורליסטיים והרבה יותר פתוחים לגישות שונות. במקביל נדאג שכל ילד וילדה במערכת החינוך יכירו את הזהות והמורשת של העם היהודי. יכירו את התנ"ך, את אברהם, יצחק ויעקב. יידעו מה זה שבת וחגים, מסורת, הכותל המערבי ומערת המכפלה".

בראיון הבוקר לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן רשת ב', הוסיף סמוטריץ' והסביר: "הליברליזם הפרוגרסיבי הפך את עצמו לדת הרבה יותר קיצונית וכפייתית. למשל, לא תמצא בספרי האזרחות שום הגדרה בסיסית למונח דמוקרטיה. תמצא סט של ערכים פרוגרסיביים, הרבה מאוד שיח על זכויות, פלורליזם והומניזם. אני חושב שצריך לפתוח את מקצוע האזרחות לפלורליזם הרבה יותר רחב".

סמוטריץ' ציין כי מה שנעשה היום בלימודי האזרחות בבתי הספר הוא סוג של "שטיפת מוח", כהגדרתו: "מלמדים אך ורק את מה שמוגדר כדמוקרטיה מהותית, סט של ערכים וזכויות, ממש לא כשלטון הרוב, שלטון העם. יותר מזה, מלמדים שכל שיטה אחרת אינה דמוקרטית".

בהמשך דבריו הבהיר יו"ר האיחוד הלאומי כי כשר חינוך הוא לא יאפשר את השתלטות השיח הפרוגרסיבי על החברה: "אאבק על הזכות והחובה של משרד החינוך לחנך למשפחה מסורתית נורמלית. שר החינוך בצלאל סמוטריץ' לא יאפשר את הכפייה שלא מאפשרת בגני ילדים בתל אביב לעשות קבלת שבת עם אבא ואמא. שר החינוך סמוטריץ', אם יהיה כזה, בהחלט יאפשר את השיח השמרני ולא ידכא אותו, לא יסתום פיות".

"מערכת חינוך מחנכת ולא כופה. מערכת החינוך בראשותי תחנך לערכים יהודיים, ציוניים, לאומיים ובריאים. אני בעד מבנה המשפחה המסורתי. אני נגד כפייה הפוכה, נגד ניסיון למשטר את השיח", אמר סמוטריץ', המתמודד לכנסת במסגרת רשימת "איחוד מפלגות הימין".

"מערכת החינוך שלי תאפשר לאנשים לחנך על פי השקפתם", הוסיף סמוטריץ', "אבל היא בהחלט תעודד, תתמרץ ותכווין לעולם ערכים שכולל, בין היתר, את פיתוח המשפחה המסורתית. בזה אני מאמין ודוגל, בזה מאמין וכך וחי הרוב המוחלט של החברה הישראלית, כמו בעולם. את הנורמליות הזו צריך להמשיך וצריך לשדר גם בתוך מערכת החינוך. אסור לקעקע בשום פנים ואופן את המושג 'נורמה' בהקשרים חברתיים רק מכיוון שיש קבוצות מיעוט שזה קשה להן - וזה מה שקורה היום במערכת החינוך".

ובתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הבוקר כי בקדנציה הבאה משרד החינוך יישאר בידי הליכוד. נתניהו אמר את הדברים בישיבה מיוחדת שקיימה סיעת הליכוד במרכז מורשת בגין בירושלים, לזכרו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'בחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה