חדשות בארץ

אבו מאזן לזנדברג: "ישראל נושאת באחריות לבעייתנו הכלכלית"

יו"ר מרצ תמר זנדברג נפגשה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, במטרה לדון בפתרון מדיני. אבו מאזן: דרישתנו היא לדון בגבולות קווי 67'

אבו מאזן, היום ברמאללה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אבו מאזן, היום ברמאללה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, נפגשה היום (ראשון) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במוקטעה ברמאללה. בפגישתם דנו השניים במשא ומתן מדיני בין ישראל לפלסטינים.

בפתח פגישתם אמרה זנדברג: "אבו מאזן הדגיש את המחויבות לביטחון ולתיאום הביטחוני במהלך ועידת הליגה האסלאמית בסעודיה. הוא ציין שמדובר באינטרס המשותף לשני העמים, וזה מה שחייב לעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה הבאה". בהתייחס לפתרון המדיני שמציע מחנה השמאל, אמרה: "אנו צריכים לקדם בברכה כל תכנית שתדגיש את פתרון שתי המדינות, חלוקת ירושלים, ופינוי ההתנחלויות בפרמטרים הידועים".

אבו מאזן אמר גם הוא בפתח הפגישה: "פנינו לשלום ואין לנו אופציה אחרת. נקטנו בעמדה זו מאז 1948 ואנחנו דבקים בה עד היום". עם זאת, יו"ר הרשות הבהיר כי "דרישתנו היא לדון בגבולות 67'. באשר לדברים שצריך לדון בהם, אנחנו מושיטים יד לכל ממשלה בישראל שמאמינה בדברים האלה".

בהתייחס ליישום החוק המקזז משכורות מחבלים אמר אבו מאזן: "אנחנו פונים לישראל ואומרים – אין לכם זכות להחזיק את הכספים שלנו". אבו מאזן אף הוסיף, כשהוא מאשים את ממשלת ישראל במצבה של הרשות: "מדינת ישראל נושאת באחריות לבעיה הכלכלית שאנחנו עוברים כרגע. אבל אנחנו לא זזים מהעמדה שלנו של שתי מדינות ומאבק בטרור, ועומדים על זכותנו לקבל את הכסף. תרבות השלום שאנחנו מפיצים בחברה הפלסטינית תמשיך להתקיים. למרות שיש עמדות שונות וקיצוניות, נמשיך לדבוק בדרך הזו. יש לנו הסכמות עם 83 מדינות בעולם להילחם בטרור, ובראשן ארצות הברית וישראל".

זנדברג התייחסה עם סיום פגישתם להסכם השלום שרוקם ממשל טראמפ, ושאותו שוללים בתוקף ברשות הפלסטינית. לדבריה, "אבו מאזן אמר שמאז העברת השגרירות ואונר"א, הם לא מקיימים שיח עם הממשל האמריקני, והדגיש את המחויבות שלו למשא ומתן ישיר בין הצדדים".

חבר הכנסת עיסאווי פריג', שהשתתף גם הוא בפגישה, אמר: "בתקופת בחירות זה לא דבר פשוט לבוא לכאן. אבל מאז שקמנו, מרצ הולכת עם האמת שלה, והאמת שלה היא שאין תחליף לפתרון שתי המדינות ולמשא ומתן מדיני. מרצ תהיה שותפה לכל ממשלה שתיקח על עצמה את האג'נדה המדינית של יציאה לדרך השלום של משא ומתן".

כזכור, ביקורה הקודם של זנדברג ברמאללה היה ב-2009. ממנו זכורה תמונתה על קברו של יאסר ערפאת. ביקורה עורר ביקורת רבה בציבוריות הישראלית וגרר גל האשמות נגדה.

בתוך כך, היום הודיע אבו מאזן כי הוא מטיל את הרכבת ממשלת הרשות הפלסטינית על מוחמד אשתייה, המשמש כחבר הוועד המרכזי של הפת"ח. המינוי החדש בא בעקבות התפטרותו של ראמי חמדאללה מתפקיד ראש הממשלה.

תגיות:אבו מאזןתמר זנדברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה