כתבות מגזין

התשובה של רוני איילון: דרך מסע רוחני להודו גיליתי את היהדות

"אתה עובר עכשיו ריקבון לקראת צמיחה חדשה": רוני איילון, בוגר סיירת מטכ"ל, מגולל את סיפור התשובה המיוחד מהביקור אצל הדלאי למה בהודו ועד גידול המשפחה בתוך חסידות בעלז. צפו

  • ג' אדר ב' התשע"ט
אא

 

 

"אנחנו מתוכנתים להסתכל רק מיום הלידה עד יום המוות. איך יהיה לי הכי נוח פה", אומר רוני איילון, כשהוא מתחיל לספר את סיפור התשובה שלו.

"נולדתי בירושלים. אמא מורה, אבא רופא. הרבה ממה שאני הגעתי זה דווקא בזכות המשפחה, אע"פ שהיא חילונית, אתה יודע, יש לך איזה רצון פנימי להגשים את עצמך ואתה לא מפחד מאף אחד, ואתה מאמין בעצמך, וזה משהו שאדם מקבל בעיקר מההורים".

הזיכרון הראשון

"סרט על ילד שמצא שעון של זהב. כשהיה לוחץ על המחוגים של השעון כל העולם היה נעצר, הכל היה קופא, והוא היחיד שהיה יכול להסתובב בעולם, לעשות מה שהוא רוצה, כולם קופאים, ואז כשהוא היה לוחץ עוד פעם על המחוגים, פתאום העולם ממשיך לזרום. ואז נכנס לי ג'וק לתוך המוח ואמר לי 'אני יום אחד אמצא את השעון הזה'".

המשימה

"כמו שאני מכיר טובה להורים, אני מכיר טובה לצבא בתהליך הרוחני שלי. חייל בצבא, זה מאד פשוט. יש תדריך, יוצאים למבצע, חוזרים מהמבצע – יש תחקיר. אתה יוצא למבצעים שהם מסוכנים, הם לא פשוטים, לא רחוקה האפשרות שאולי אני הולך למות. אז אם באמת אני עכשיו אמות ויעמידו אותי בפני תחקיר כזה, האם אני יכול לומר שבצעתי את המשימה? עכשיו זה לא רק המשימה הצבאית. פתאום הבנתי, אחד מהדברים הבסיסיים, שאין לי מושג מה המשימה שלי פה בחיים".

המסע מתחיל

"חזרתי ארצה, וגם פה התעסקתי קצת בדוגמנות ומשחק, הייתי הפרזנטור של פפסי אז כשהם נכנסו ארצה, שיחקתי בכמה סרטים פה בארץ. התחלתי ללמוד משפטים. פגשתי את אשתי, שיניתי את השם שלי, הלכתי עם שיער ארוך, זקן ארוך, היתה תקופה כזאת... עסקתי ביוגה ובמדיטציה בצורה מאד חזקה, עד כדי כך שאמרתי אני אסע למזרח, ולא אכפת לי לא לחזור לפה אפילו".

דלאי למה

"היינו אצל הדלאי למה לובשים את הגלימות, עוברים את כל התהליך, עד שהדלאי למה אומר לכל היהודים: זהו, עד כאן אצלי. מפה והלאה תחזרו בחזרה לענף שעליו אתם יושבים, שממנו אתם צריכים לקבל את החיות שלכם".

יהדות

"אנחנו חוזרים ארצה, ואז אני ואשתי מקבלים איזו הזמנה לשמוע הרצאה ביהדות פה, וואלה, למה לא. ופתאום אני שומע שיעור יהדות באזניים רוחניות, ופתאום אתה קולט, באנה, יש פה איזו חכמה. זה לא רק דומה ומעניין, זה הענף שעליו אני יושב פתאום, זה הבית שלי".

תשובה על תשובה

"התחלתי ללמד רפואה משלימה בארץ, במכללת מדיסין, פתחתי קליניקה ללמד רפואה משלימה. עברנו אז מהרב אוירבך לבעלז, כי חיפשנו את החסידות, וגדלנו בתוך בעלז תקופה, הילדים שלנו גדלו בתוך בעלז. ואז אומרים בחסידות שיש תשובה על תשובה. חזרתי בתשובה כי היה איזה אור גדול שלקח אותי. פתאום הבנו שהמסגרת, כפי שהיינו בה, לא באמת נותנת מקום לכל העושר שאנחנו מביאים איתנו מהעולם – מהחושך שבאנו ממנו, אבל באנו עם החושך עם המון אור. פתאום אני מרגיש שזה לא אני, זה לא האמת. שברתי את המסגרת שמה, אכזבתי את ההורים ואת כולם בשביל האמת שלי, ופתאום אני חי בתוך מציאות שהיא לא אמיתית. יש לך התקשרות. לך עם זה. האמת שלך, גם אם אתה כרגע בעצמך לא יכול לעמוד בסטנדרטים שלך, אל תדאג. אתה עובר עכשיו ריקבון לקראת צמיחה חדשה".

תגיות:תשובהרוני איילון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה