עובדות שלא ידעתם

הידעתם מה היה השימוש הראשון של הפופקורן?

מהו השריר החזק בגוף, איזה מגדל עומד ליפול כבר שנים ואיזה חטיף שימש כתכשיט? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

1. הידעתם מהי קרינת צ'רנקוב? כאשר חפץ נע במהירות גבוהה יותר ממהירות האור שאותו הוא יוצר, נוצר מעין "בום" של אור – קרינה שנקראת על שם פאבל צ'רנקוב, שגילה אותה. זוהי תופעה מקבילה לתופעת הבום העל קולי, רעש שנוצר כאשר חפץ נע במהירות גבוהה יותר ממהירות הקול.

2. הידעתם מהו השריר החזק ביותר בגוף ביחס לגודלו? באופן מפתיע, מדובר ב... לשון. הלשון בנויה כולה משריר, וכאמור, היא חזקה מאד. בנוסף, היא מכוסה בכ-10,000 פקעיות טעם אשר מאפשרות לנו לחוש בטעמים, והיא כמובן גם משמשת להפקה של חלק מצלילי הדיבור.

3. הידעתם היכן ניתן למצוא שובר גלים טבעי? בחוף וגה באג'ה שבפוארטו ריקו ישנם סלעים גדולים וחזקים שנמצאים בסמוך לחוף, ומגנים עליו מפני הגלים הגדולים שמגיעים מן האוקיינוס. קצף הגלים הנשברים היוצא מבין הסלעים הוא מחזה מרהיב במיוחד.

4. הידעתם איזה מגדל עומד ליפול כבר מאות שנים? מגדל פיזה שבאיטליה החל להיבנות במאה ה-12. כשהגיעו הבונים לקומה השלישית שלו, הם גילו שהוא נוטה על צידו. הם לא הצליחו לייצב אותו בשום אופן, וכעבור 200 שנה(!) הוא הושלם – כשהוא עדיין נוטה על צידו. הכניסה למגדל אסורה מאז שנת 1992, מחשש לקריסה. מאז נערכו בבניין שיפוצים, אשר עשויים לאפשר לו להחזיק מעמד עוד כ-300 שנה, על פי ההערכות.

5. הידעתם למה סוכריות "מנטוס" גורמות לקולה להתפרץ? הסוכריות גורמות לפחמן הדו חמצני שבקולה להשתחרר במהירות, מה שגורם לנוזל להתפרץ עד לגובה של 7 מטרים.

6. הידעתם שפופקורן שימש פעם לקישוט? האצטקים של מרכז אמריקה היו אלה שגילו שכאשר מחממים את גרגרי התירס, הם מתבקעים והופכים לפופקורן. אך הם השתמשו בגרגרים המבוקעים והתפוחים דווקא לייצור של תכשיטים. רק לקראת סוף המאה ה-19 הגיע הפופקורן לאירופה, והפך לחטיף מבוקש.

7. הידעתם כיצד נוצר גז טבעי? גז טבעי עשוי ברובו ממתאן, אשר נוצר באדמה מריקבון של צמחים ובעלי חיים ימיים. כך נוצרים בעומק האדמה מרבצים של גז טבעי.

תגיות:פופקורןעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה