חדשות יהדות

סיקור מיוחד: רבני הידברות בסיור היסטורי ומשפיע בטבריה, כולל אורח מפתיע

למעלה מ-3,000 יהודים קיבלו על עצמם להתחזק בשמירת השבת, סוחרים בטבריה הודיעו שלא יפתחו חנויות בשבת. רבני הידברות בביקור היסטורי ומחזק בעיר הקודש טבריה

רבני הידברות בטבריה (צילומים: משה ביטון) רבני הידברות בטבריה (צילומים: משה ביטון)
אא

ביקור היסטורי ומחזק בטבריה: רבני הידברות הגיעו בסוף השבוע האחרון לשבות בעיר הקודש טבריה. הרב זמיר כהן, הרב יחיאל אבוחצירא והרב חיים רבי שוחחו עם סוחרים בטיילת בעיר התחתית על חשיבותה של שמירת השבת ומעלתה. כמו כן, הרבנים העניקו תעודות מפוארות לבתי עסק שהבטיחו לא לפתוח חנויות בשבת.

הרב ראובן זכאים שהשתתף במשלחת הרבנים לטבריה: "בתחילת הסיור הלכנו לשוחח עם הסוחרים שהם שומרי השבת. הם נמצאים במצב בו בכל זאת הם רואים שסביבם ישנן חנויות שאכן פותחות בשבת, הם שומעים את התגובות והריקושטים גם מאלה שפותחים חנויות ומרוויחים כביכול על גבם. 

הם גם רואים מה ראש העיר שלהם עושה. הרבנים דיברו וחיזקו אותם. בנוסף, הם חילקו לסוחרים את התעודה המפוארת שהידברות מעניקה לכל הסוחרים ובעלי העסקים שאכן סוגרים בשבת.

הרב זכאים ממשיך: "עליית המדרגה הייתה כשהרבנים שוחחו עם בעלי עסקים שלצערינו אינם שומרים שבת. הם דיברו איתם בשפה ברורה. הרב זמיר כהן עם ההיגיון הבריא והצרוף שלו הסביר להם על השבת ומעלתה. הרב יחיאל אבוחצירא, שדמותו עשתה רושם רב, שוחח על המעלה של האבות שלהם, שאת חלקם הוא הכיר ממרוקו. הרב חיים רבי, עם החום והניסיון הכביר שלו בקירוב לבבות, דיבר איתם בדרך של חיבה".

נכון ליום שישי בצהריים כחמישה בעלי עסקים קיבלו על עצמם שלא לפתוח בשבת. הרב זכאים ממשיך: "עצם הקבלה שלהם היא כבר דבר עצום שמעיד על כך שהם רוצים לשנות את דרכם, ובכך - השגנו את המטרה". בעוד שמסע הרבנים נמשך נציג של ראש העירייה, רון קובי הגיע למקום וביקש לדבר עם הרבנים.

הרב זכאים: "הוא שאל שאלות על השבת, הרב זמיר כהן דיבר איתו בטוב טעם ודעת כדרכו. הוא הקשיב לדברים אלא שאז התברר שרון קובי מעוניין להיפגש עם הרבנים".

הרב חיים רבי היה זה שדיבר איתו. "הרב רבי חזר כמה וכמה פעמים על המסר שהקב"ה נתן לו כפיקדון את ראשות העיר", אומר הרב זכאים, "הוא דיבר איתו על כך שהסבא שלו, רבי מחלוף קובי ז"ל, שלח בעצמו פנייה לרשויות בו הביע את מחאתו על אי שמירת השבת. רון קובי הקשיב לדברים".

בשלב מסוים הרב זכאים השתתף בעצמו בשיחה: "אמרתי לרון שכ-3,000 יהודים קיבלו על עצמם קבלות הקשורות לשמירת השבת מאז שהגענו לטבריה. אנשים קיבלו עליהם מצוות ומעשים טובים, וכעת נשאר לו לעשות שינוי קטן. אמרתי לו: 'אל תילחם בשבת, אל תקרא לאנשים לחלל שבת'. הוא ניסה להסביר את עמדתו, לפיה הם לא מסיתים, אבל אנחנו עמדנו על שלנו, הסברנו את עמדתנו בצורה הכי ברורה.

הודענו לו שאנחנו הולכים לבשר לציבור בטבריה על המתנה הטובה שהקב"ה נתן לנו – השבת. אחר כך, הוא קיבל כנראה קצת עוז וניגש לרב אבוחצירא שזוכר ממרוקו את אבותיו. הוא הזכיר לרון את סבו רבי אליהו אילוז ז"ל ואת סבו השני רבי מחלוף קובי ז"ל. רון הקשיב לדברי הרב אבוחצירא שאמר לו שעליו לשמור את השבת ולכבדה.

קרדיט צילום וידיאו: יצחק משה 

 

 

 

לאחר מכן, פתחו הרבנים והציבור הרחב שרו ורקדו, ורון קובי הצטרף לריקודים. הרב זכאים: "ב"ה כדרכה של התורה ושל הידברות הצלחנו להוריד את מפלס השנאה והאנטיגוניזם. עם ישראל והסוחרים ראו איך הרבנים שעומדים בראש קהילות יצאו מגדרם, והגיעו לדבר איתם בגובה העיניים, בחום ואהבה על חשיבות השבת".   

תגיות:שבתטבריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה