חדשות בארץ

הערכה: מתקפות סייבר 48 שעות לפני הבחירות בישראל

במערך הסייבר הלאומי חוששים כי 48 שעות לפני פתיחת הקלפיות בישראל יתרחשו ניסיונות למתקפות סייבר על מפלגות פוליטיות שעלולות לפגוע בהן

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

במערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה חוששים כי 48 שעות קודם פתיחת הקלפיות, יתרחשו מתקפות סייבר על מפלגות פוליטיות, שעלולות לפגוע בהן – כך דווח אמש (חמישי) בכאן חדשות. 

על פי הדיווח, במוקד החשש עומדת קבוצת האינטרנט האנרכיסטית "אנונימוס", שעשויה לרכז זאת תחת פעילות-הבת שלה "OpIsrael" (מבצע ישראל), אשר נועדה ליצור מספר מתקפות סייבר משולבות על ישראל.

התקדים לחשש במערך הסייבר נובע מכך שבמספר מדינות במערב קבוצה זו כבר ביצעה את מעלליה בשיטה זו, כשביניהם ידועה הפריצה למחשביו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כשהיא הפיצה אלפי תכתובות מייל פנימיות של הנשיא – 48 שעות לפני הבחירות. כמו כן, הקבוצה פרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, והפיצה תכתובות מייל שהביאו לחקירתה הפלילית של המועמדת הילארי קלינטון, ולבסוף להפסדה בבחירות.

בין המתקפות של קבוצה זו, שכאמור הוקמה למען שיתוקה של ישראל, נמנית מתקפתה המפורסמת במרץ 2015. במסגרת המתקפה הכריזו האקרים כי הם עושים זאת במה שלדעתם הוגדר: "עונש על הפשעים שביצעה ישראל לעם הפלסטיני ובטריטוריה הפלסטינית. אתם ממשיכים להפציץ, לחטוף ולפגוע בפלסטינים, כפי שעשיתם במלחמה האחרונה בעזה בשנת 2014. אנחנו לא מוכנים להסתכל מהצד ולא לעשות כלום נגד הפשעים הנוראיים האלה כלפי האנושות. לכן, ב-7 באפריל, כפי שעשינו פעמים רבות, נפגע בשרתים שלכם".

במסר שיועד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאמר אז: "עד שלא תעצרו את ההרג והג'נוסייד שעשיתם בעזה... אנחנו לא צפויים ונראה לכם מה המשמעות של שואה אלקטרונית".

בימים שקדמו למתקפה זו, נפרץ גם אתר מפלגת מרצ על ידי קבוצת ההאקרים והושתלו בו מסרים, כדוגמת "שלום לעולם, אנחנו AnonGhost. אנחנו הקול של פלסטין, אנחנו קולם של האנשים הנשכחים, לוחמי החופש בעולם הסייבר, והמטרה העיקרית שלנו היא "Israhell" (גיהנום לישראל)".

בדרך כלל, שיטת המתקפה שלהם היא על ידי יצירת עומס חריג על שרתי האתר, כמו גם הצפת האתר עצמו במידע – עובדה שמשתקת את האתר ואף עשויה למנוע את כניסת המשתמשים אליו.

תגיות:מתקפת סייברבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה