סיפורים קצרים

תחרות הסיפור הקצר: סבא שלי היה דב

אל היער הגיע קיסר חדש – עם רעמת אריה, גוף של דב, זנב נמר וזרועות זאב... אך מי הוא? מועמד ראשון בתחרות הסיפור הקצר תשע"ט

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מעשה ברבי מאיר מפרמישלאן זצ"ל, שבחצרו הופיע צעיר פוחז ויהיר. בא לתת שלום לרבי ואמר בהתנשאות: "אני בנו של פלוני, האדמו"ר המפורסם...". נקש הרבי על קנקנו ומצאו ריק. אמר לו, אמשול לך משל.

לפריץ אחד היה כלב ציד נאמן ונועז, ששירתו באמונה והנחילו תהילה במסעות הציד שערך. לימים, הזדקן הכלב וכוחותיו כבר אזלו, חוש ריחו אכזב ורוב היום היה מצטנף ברעדה בפנת הטרקלין.

החליט הפריץ להיפטר מכלבו, אלא שנכמרו רחמיו על מי שנתן לו את כל לבו, ולהורגו לא מלאו לבו. גם ליער לא חפץ להשליכו, פן יפול טרף לשיני החיות הרעות.

מה עשה? כהכרת הטוב על שנות מסירותו, הורה לתפור לו אדרת ייחודית: צווארונה רעמת אריה, גופהּ פרוות דב, זנבה זנב נמר ושרווליה עור זאב. הוא עטה לכלב את האדרת, ושילחו ליער.

ובקרחת היער, רובץ היה מלך החיות כמלך בארמונו, כשבעלי חיים ממינים שונים סובבים אותו ונכונים בכל עת לכבדו ולשרתו. והנה, שלוות היער הופרה ורוח תסיסה נשבה בין העצים. אחת אחת נשמטו החיות מעם הארי, ופנו למקום נעלם. מהר מאד שם האריה לבו לכך, והוא ביקש את יועצו, השועל, לברר פשר הדבר.

נענה השועל: "אלך ואברר". חקר ודרש, שב ואמר: "אדוני המלך, קיסר חדש הגיע ליער, והחיות ערקו לקבל מרותו!".

נחרד האריה וביקש: "לך ועמוד על טיבו! אם רם ונישא הוא, אהיה גם אני מוכרח לכפוף עצמי תחתיו!". שעט השועל ופילס דרך אל ה"קיסר" החדש, שבאמת נראה נורא ונאדר על שלל פרוותיו.

כרע אפיים לפניו, ושאל בהכנעה: "מי הוא מר?". ענה ה"קיסר" בגובה לב "סב סבי היה דב". "ומי הוא מר?", חזר השועל על שאלתו. כשכש הקיסר בזנבו: "אב סבי היה נמר". חזר השועל בשלישית: "ומי הוא מר?". הקיסר הניף זרועותיו ביהירות: "סבי היה זאב". והשועל בשלו, "ומי הוא מר?". ניער הקיסר רעמתו: "אבי היה אריה".

"הכל טוב ויפה, אבל מיהו מר?", התעקש השועל בחוסר סבלנות.

"אני", השפיל הקיסר את עיניו בבושה, "אני בסך הכל כלב"...

"הוא שבקשתי לדעת", אמר השועל, ורץ להרגיע את האריה, שאפשר לחזור לשגרה...

פעמים רבות אנו מוצאים אנשים המתהדרים בייחוס מפואר, אך כשמתבוננים לראות מי הם בעצמם, מתברר כי כלום אין בהם. אין ספק שיש משמעות לייחוס ולרקע המשפחתי, אבל מה שיקבע את מעמדו של האדם - הם רק מעשיו ועבודתו האישית בעולם.

רוצים גם אתם להשתתף בתחרות? תתחילו לכתוב, ושלחו את הסיפור הקצר שלכם (עד 1500 מילים) לדוא"ל debi@htv.co.il  

תגיות:דובתחרות הסיפור קצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה