חדשות בארץ

מערכת ההגנה האמריקנית מפני טילים THAAD נפרסה בישראל

פריסתה - לראשונה בארץ - של המערכת ליירוט טילים בליסטיים, הנחשבת לאחת המתקדמות בעולם, נועדה לתרגל את יכולת הפריסה המהירה של מערכות מורכבות ברחבי העולם ולחזק את שיתוף הפעולה עם מערכות ההגנה האוויריות של צה"ל

  • כ"ז אדר א' התשע"ט
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

הפיקוד האירופאי של צבא ארה״ב (EUCOM) עורך בימים אלה בישראל פריסה תרגילית ראשונה מסוגה של מערכת ההגנה מפני טילים THAAD, כחלק ממימוש התפיסה המבצעית המשותפת.

ה- THAAD הינה מערכת הגנה ניידת מתוצרת ארצות הברית ליירוט טילים בליסטיים, שניתנת לפריסה במהירות ברחבי העולם. היא עושה שימוש באנרגיה קינטית, והיא בעלת יכולות אנדו-אטמוספריות (בתוך האטמוספירה) וגם יכולות אקסו-אטמוספריות (מחוצה לה). המערכת מכוונת לעבר חלקים שונים בנתיב הטיל של האויב, וכן לאיומים אחרים. יכולותיה הספציפיות תלויות במשתנים כמו מיקום, טווח ומאפייני האיום.

פריסתה של מערכת ההגנה האמריקנית בארץ נועדה לתרגל את יכולת הפריסה המהירה של מערכות מורכבות ברחבי העולם לצד חיזוק היכולות ושיתוף הפעולה עם מערכות ההגנה האוויריות בחיל האוויר של צה״ל. התרגיל הנוכחי מתקיים לאחר תרגיל המפקדות "ג'וניפר פלקון 2019", המשותף לצה"ל ולצבא ארצות הברית, שנערך באמצע החודש שעבר בארץ.

מדובר צה"ל נמסר כי "פריסת המערכת בישראל מבטאת את מחויבותה של ארצות הברית לביטחונה ולהגנתה של ישראל. צה״ל פועל בשיתוף פעולה עם הכוחות האמריקניים במטרה להעצים את התיאום ההדדי ואת היכולות המבצעיות להגנת שמי ישראל, ורואה בפריסה האמריקנית הזדמנות לתרגל את שילובן של מערכות הגנה אמריקניות מתקדמות במערך ההגנה האווירית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על קיום התרגיל המשותף ואמר: "פריסת מערכת ההגנה האמריקנית מפני טילים בישראל היא עדות נוספת למחויבות של ארצות הברית לביטחון ישראל. מערכת ה- THAAD האמריקנית נחשבת לאחת המערכות המתקדמות בעולם, ויחד עם מערכות ההגנה שלנו אנחנו עוד יותר חזקים כדי להתמודד עם איומים קרובים ורחוקים מכל רחבי המזרח התיכון. הקשר בין ארצות הברית לישראל מעולם לא היה חזק יותר".

(צילום: דובר צה"ל)

תגיות:צה"לצבא ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה