חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ מוביל אך לנתניהו רוב להרכבת הממשלה

על פי סקר וואלה, כחול לבן מקבלת 36 מנדטים אך גוש הימין בראשות הליכוד זוכה ל- 61 מנדטים ויוכל להקים קואליציה

  • כ"ח אדר א' התשע"ט
(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם בצהריים (שלישי) באתר וואלה, מלמד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב את הממשלה הבאה, וזאת למרות שמפלגתו של בני גנץ צפויה להוביל את המערכת הפוליטית כמפלגה הגדולה ביותר.

על פי הסקר, שנערך בשיתוף מכון Panel Politics בראשות מנחם לזר, כחול לבן מקבלת 36 מנדטים בעוד הליכוד זוכה ל- 31 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא חד"ש-תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי – עם 9 מנדטים. אחריה ברשימת המפלגות – מפלגת העבודה, שמקבלת 8 מנדטים.

"איחוד מפלגות הימין" בראשות הרב רפי פרץ שומרת על יציבותה וזוכה, על פי הסקר, ל- 7 מנדטים. יהדות התורה נותרת אף היא עם 7 מנדטים. הימין החדש בראשות בנט ושקד – 6 מנדטים. כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון מתחזקת ומקבלת 6 מנדטים. גם מרצ מתחזקת ל- 6 מנדטים. ש"ס מקבלת בסקר 4 מנדטים בלבד.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 2.8% בלבד מהקולות ואינה מצליחה לצלוח את אחוז החסימה העומד על 3.25% מהקולות. כך גם מפלגת זהות של משה פייגלין, שמצליחה להשיג 2.6% מהקולות – שכמובן הולכים לאיבוד. מפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס ממשיכה את המגמה השלילית של השבועות האחרונים ונותרת בחוץ – עם 2.7% מהקולות. רע"ם-בל"ד – המפלגה הערבית השנייה שנוצרה לאחר פירוק הרשימה המשותפת – נשארת אף היא מחוץ לכנסת, עם 1.6% בלבד מהקולות. יחד של אלי ישי וצומת של אורן חזן מקבלות כל אחת פחות מ- 1% מהקולות.

מסקרים שפורסמו בסוף השבוע בחדשות 13 ובכאן חדשות, עלה כי גוש השמאל-ערבים זוכה ל- 61 מנדטים ומונע מהליכוד להקים את הקואליציה. על פי הסקר החדש, גוש הימין-חרדים נוטל שוב את ההובלה, מה שכאמור יאפשר לנתניהו להישאר בתפקידו גם לאחר הבחירות.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה