חדשות בארץ

בתגובה לבלוני הנפץ: צה"ל תקף יעדי טרור של החמאס

הפלסטינים הגבירו אתמול את שיגור זרי בלוני הנפץ לעבר יישובי עוטף עזה. צה"ל הגיב בתקיפת יעדי טרור של החמאס בצפון רצועת עזה

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
מתקפת צה"ל בעזה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מתקפת צה"ל בעזה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו אמש (שלישי) מספר יעדי טרור במתחם צבאי של החמאס בצפון רצועת עזה. מקורות פלסטיניים דיווחו כי 13 טילים נורו לעבר מתקני אימונים ועמדות של החמאס במרכז הרצועה ובצפונה.

תקיפת צה"ל באה לאחר שהפלסטינים הגבירו במהלך היום את שיגור זרי בלוני הנפץ לעבר יישובי עוטף עזה. 7 זרי נפץ חצו את הגבול לתוך שטח ישראל והתפוצצו בשמי העוטף. בחסדי שמיים, בכל התקריות לא היו נפגעים ולא דווח על נזק. במקביל לשיגור בלוני הנפץ, מאות פלסטינים המשיכו אמש בהתפרעויות על גדר המערכת. הם הבעירו צמיגים והשליכו מטעני חבלה ואבנים לעבר חיילי צה"ל והגדר.

בימים האחרונים ניכרת 'עליית מדרגה' מסוימת במדיניות התגובה הישראלית כלפי ההתפרעויות האלימות של הפלסטינים. בניגוד למקרים אחרים בעבר, התקיפות בוצעו גם מבלי שהטרור הפלסטיני של מטענים ובלוני נפץ גרם לנפגעים. שלשום תקפו מסוקי קרב של צה"ל שתי עמדות של ארגון החמאס בדרום הרצועה, בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח עוטף עזה. המטען התפוצץ בין שני מבנים ביישוב במועצה האזורית אשכול. בחסדי שמיים, האירוע הסתיים ללא נפגעים וללא נזק. ביום ראשון הותקפה עמדה של החמאס, וזאת לאחר שהפלסטינים השליכו עשרות מטעני חבלה לעבר גדר המערכת בצפון רצועת עזה במסגרת ההתפרעויות הליליות שלהם. במוצאי שבת תקף כלי טיס של צה"ל שתי עמדות של ארגון הטרור בדרום הרצועה, בתגובה לשיגור זר בלונים עם מטען לעבר שטח ישראל. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ביום רביעי שעבר שיגרו הפלסטינים בלון שאליו חובר מטען נפץ לעבר המועצה האזורית אשכול. המטען התפוצץ בסמוך לבית בתוך יישוב במועצה. בחסדי שמיים מרובים לא היו נפגעים, אולם נגרם נזק למבנה. בתגובה, תקפו מטוסי קרב ומסוקים של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של החמאס במרכז הרצועה.  

בשבועות האחרונים החריף החמאס את פעילות הטרור שלו על גדר המערכת וחידש בהדרגה את שיגור בלוני הנפץ לעבר יישובי עוטף עזה. ברקע ההסלמה היזומה עומד הרצון של ארגון הטרור להשיג ויתורים מישראל. על פי הדיווח של גל ברגר בכאן חדשות, החמאס דורש לקבל מישראל 20 מיליון דולר עבור תשלום משכורות לפקידי ממשלו ברצועה. לטענת הארגון, ישראל הפרה את הסכם הרגיעה, והוא מאיים כי אם היא לא תיענה לדרישתו הוא יסלים עוד יותר את פעילות הטרור שלו. משלחת מצרית בכירה הגיעה אתמול לעזה ונפגשה עם בכירי החמאס, בניסיון להניע מחדש את יישומה של הרגיעה.

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה