חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: בלוני נפץ התפוצצו בעוטף עזה - בחסדי שמיים אין נפגעים

הפלסטינים הגבירו במהלך היום את שיגור זרי בלוני הנפץ לעבר יישובי עוטף עזה. משלחת מצרית הגיעה לרצועה ונפגשה עם בכירי החמאס, בניסיון להניע מחדש את יישומה של הרגיעה

  • כ"ח אדר א' התשע"ט
טרור הבלונים, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)טרור הבלונים, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

בלון נפץ ששוגר מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף התפוצץ הערב (שלישי) בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.

הפלסטינים הגבירו היום (שלישי) את שיגור זרי בלוני הנפץ לעבר יישובי עוטף עזה. עד שעות הערב דווח על שבעה זרי בלונים שהתפוצצו בשמי העוטף. בחסדי שמיים, בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

לפני הצהריים, זר בלונים שחצה לשטח ישראל הפיל עצם לא מזוהה בשטחים החקלאיים מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. מהמועצה נמסר כי החקלאים דיווחו על פיצוץ. בשעות הערב המוקדמות שוגרו מהרצועה מספרי זרי בלוני תבערה לעבר אזור מפלסים במועצה האזורית שער הנגב. אחד הזרים נחת מאחורי הקיבוץ והתפוצץ בשטח פתוח.

במקביל לשיגור בלוני הנפץ, מאות פלסטינים המשיכו הערב בהתפרעויות על גדר המערכת. הם הבעירו צמיגים והשליכו מטעני חבלה ואבנים לעבר חיילי צה"ל והגדר.

צה"ל נמנע במהלך היום מלהגיב על גל בלוני הנפץ. אתמול תקפו מסוקי קרב של צה"ל שתי עמדות של ארגון החמאס בדרום הרצועה, בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח עוטף עזה. המטען התפוצץ בין שני מבנים ביישוב במועצה האזורית אשכול. בחסדי שמיים, האירוע הסתיים ללא נפגעים וללא נזק. ביום ראשון הותקפה עמדה של החמאס, וזאת לאחר שהפלסטינים השליכו עשרות מטעני חבלה לעבר גדר המערכת בצפון רצועת עזה במסגרת ההתפרעויות הליליות שלהם. במוצאי שבת תקף כלי טיס של צה"ל שתי עמדות של ארגון הטרור בדרום הרצועה, בתגובה לשיגור זר בלונים עם מטען לעבר שטח ישראל. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בשבועות האחרונים החריף החמאס את פעילות הטרור שלו על גדר המערכת וחידש בהדרגה את שיגור בלוני הנפץ לעבר יישובי עוטף עזה. ברקע ההסלמה היזומה עומד הרצון של ארגון הטרור להשיג ויתורים מישראל. גל ברגר דיווח אמש בכאן חדשות כי החמאס דורש לקבל מישראל 20 מיליון דולר עבור תשלום משכורות לפקידי ממשלו ברצועה. לטענת הארגון, ישראל הפרה את הסכם הרגיעה, ומאיים כי אם היא לא תיענה לדרישתו הוא יסלים את פעילות הטרור שלו. היום הגיעה לעזה משלחת מצרית לפגישות עם בכירי החמאס, בניסיון לתווך את הצדדים ולהניע מחדש את יישומה של הרגיעה.

תגיות:חמאסעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה