חדשות בארץ

ליצמן: לא חולם לרגע לשבת בקואליציה עם לפיד

יו"ר יהדות התורה דחה על הסף את האפשרות כי יסכים לשבת עם יאיר לפיד בקואליציה משותפת, גם אם יבוטל הסכם הרוטציה בראשות הממשלה עליו סיכמו גנץ ולפיד

  • כ"ח אדר א' התשע"ט
ליצמן (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)ליצמן (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)
אא

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, הגיב היום (שלישי) על הפרסומים, לפיהם מפלגתו תסכים להצטרף לקואליציה בראשות מפלגת כחול לבן במידה והסכם הרוטציה בראשות הממשלה שנקבע בין בני גנץ ליאיר לפיד יבוטל ולא יתממש.

"קראתי באחד העיתונים שיהדות התורה תסכים לשבת בקואליציה עם גנץ אם לא תהיה רוטציה עם לפיד", אמר ליצמן במהלך דברים שנשא בכנס מועצת האופטומטריסטים שנערך בגני התערוכה בתל אביב. "לא מיניה ולא מקצתיה. אני לא חולם לרגע לשבת בשום קואליציה שלפיד יהיה בתוכה. לא יהיה מצב. אני חבר עם מי שיש לו עין טובה עליי, עם מי שמסתכל עליי שאני נורמלי, אזרח המדינה. לא עם מישהו שמסתכל עליי כאילו אני עוכר ישראל, מי שאומר שלימוד תורה זה שום דבר, מי שביזה והשפיל אותי – בגלל כל זה לא אהיה חבר עמו יחד בקואליציה, לא משנה אם תהיה רוטציה בראשות הממשלה, או שהוא יהיה ברשימה, אני לא חבר שם".

"בכדי להסיר את הספקות על הבוקר, שלא ימשיכו לחלום אחר הצהריים, אני הולך לתמוך בביבי נתניהו, חד משמעית. לא מגמגם, לא מסתכל לצדדים. אני מקווה שיצא זכאי מכל הדברים", סיכם ליצמן.

דבריו הנחרצים של ליצמן באו בתגובה לדיווח הבוקר ב"מעריב", בו נטען כי גורמים ביהדות התורה העלו בשיחות סגורות את האפשרות שמפלגתם תצטרף לממשלה בראשות בני גנץ. הגורמים הבהירו כי אפשרות זו תיתכן אך ורק אם בנימין נתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה הבאה ובנוסף לכך תבוטל הרוטציה עליה סיכמו גנץ ולפיד, 

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב על הפרסום ב"מעריב": "ש"ס נאמנה לערכים ומסורת ותודיע לאחר הבחירות על תמיכה בראש הממשלה נתניהו. לא ניתן יד להקים ממשלת לפיד- גנץ. מצפה מיהדות התורה להתנער מהכותרות".

תגיות:יאיר לפידיעקב ליצמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה