טורים אישיים - כללי

מה אפשר לעשות כדי שלפיד לא יהיה ראש הממשלה?

התפיסה של יאיר לפיד מקוממת: ציבור שלם הפך לאויב העם, אויבו של מעמד הביניים הנאור, אויבה של ישראל שרוצה להתקדם אבל תקועה עם לובשי השחורים שאוסרים לפתוח עסקים בשבת. אז כיצד ניתן לבנות גוש חוסם-לפיד?

יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)
אא

אחרי שמפלגת "יש עתיד" והעומד בראשה, יאיר לפיד, הוכיחו שאפשר לסיים קדנציה בלי הישגים משמעותיים, בבחירות 2019 יש דווקא סיכוי סביר שנקבל אותו בדלת הראשית, אבל הפעם לא בתור שרי אוצר וחינוך אלא כראש הממשלה. על פי ההסכם שהתגבש לאחרונה בין הרמטכ"ל לשעבר לבין העיתונאי לשעבר - אם מפלגתם תזכה, יכהנו השניים בתפקיד ראש הממשלה ברוטציה, תחילה גנץ ואחר כך לפיד. איך ניתן למנוע זאת? תהיו סבלניים ותקראו עד הסוף.

משהו לא טוב עובר על הפוליטיקה הישראלית בשנים האחרונות. בבחירות 2019 הסדקים בין הציבור לפוליטיקאים הולכים ומעמיקים. אם נקרא לילד בשמו, נאמר שהניסיונות הבלתי נלאים להביא לכך שראש הממשלה המכהן לא ייבחר פעם נוספת, מגלם את המאבק של האליטה השלטת להחזיר שוב את ההגמוניה לידיה, אחרי שבמשך שנים לא הצליחה להציב מועמד שיוכל להתחרות מול הפוליטיקאי הכי טוב שהיה בישראל בעשור וחצי האחרונים. אם למישהו יש בעיה עם העובדה שהעם בוחר ביבי, שיבוא בטענות לעם שבוחר בו. קצת מגוחך ומתמיהה לדבר על דמוקרטיה ושלטון הרוב, ובאותה נשימה להתנשא על הבחירה של העם. אלא אם העם שגוש המרכז-שמאל מדבר עליו, הוא לא העם שמצביע לביבי.

 

אחת התקופות הנוראיות

אחד הקרדיטים המפוקפקים שאי אפשר לקחת מלפיד הם השנאה, הפירוד והשיסוי שאיים לזרוע בתקופה שהתמודד לכנסת, ובתקופת כהונתו כשר אוצר. הייתה זאת אחת התקופות הנוראיות בה השנאה בין המגזרים הרקיעה לשחקים ואיימה להפריד. שעה שמחסומי הבושה ירדו - הגזענות עלתה. כך ציבור שלם הפך לאויב העם, אויבו של מעמד הביניים הנאור, אויבה של ישראל שרוצה להתקדם אבל תקועה עם לובשי השחורים שאוסרים לפתוח עסקים בשבת, וכופים-כביכול את דתם במרחב הציבורי. ועדיין, לא הגיוני לרוץ לראשות הממשלה כשהנרטיב המרכזי שלך הוא שיש בישראל מגזר אחד בעייתי, שהגיע הזמן לקצץ לו את הכנפיים. בוא נראה אותו רץ על 'טיקט' שעוסק במגזר הערבי או האריתראים בדרום תל-אביב. לא הגיוני, ואגב, גם לא חברתי.   

בסיבוב הקודם הבטיח לפיד שקצבאות הילדים יקוצצו, ואכן קיים – כאילו איזה מעשה של גבורה נעשה כאן, כאילו שרק לחרדים יש משפחות ברוכות ילדים, וכאילו שהקיצוץ לא שלח את ידו הברוטאלית לכיסו של מעמד הביניים. קיצוץ הקצבאות הוא כנראה כסף קטן לעומת מה שהוא 'מתכנן' בסיבוב השני: "אנחנו יודעים הכי טוב איך לטפל במעמד הביניים וביוקר המחיה", אמר לפיד בכנס פתיחת הקמפיין בינואר 2019 עוד לפני החיבור עם גנץ, "תנו לנו את המפתחות, הכל מוכן. אני יכול להיכנס מחר בבוקר למשרד ראש הממשלה ולהתחיל לעבוד. מחר בבוקר. להוריד את הפקקים. לקצר את התורים במיון. להחזיר את ההרתעה מול החמאס בעזה. ללכת לוועידה אזורית ולהתחיל את ההיפרדות מהפלשתינים. לשים סוף לכפיה החרדית. נבטל את חוק המרכולים, נחזיר את חוק הגיוס, נחזיר את לימודי המתמטיקה והאנגלית". כן, יאיר לפיד, 'מושיעם' של החרדים, רוצה לחייב לימודי מתמטיקה ואנגלית במגזר החרדי בכדי לסייע בהשתלבותם בשוק העבודה ו"רכישת כישורי חיים". כן, רק שתדעו, אנחנו החרדים צריכים שאנשי מפלגת 'יש עתיד' תסייע לנו לרכוש כישורי חיים. אם זה לא היה עצוב, אולי היה מצחיק. 

אומנם אחרי שישבה בספסלי האופוזיציה לא ניתן היה להספיד את 'יש עתיד'. האיחוד עם גנץ היה האקזיט הפוליטי שיאיר לפיד יכול היה לעשות כדי להגיע לכס ראשות הממשלה. בדבר אחד הוא צודק, כישורים פוליטיים – כנראה יש לו. ועלינו לחשוש מזה יותר מכל, ולא להסתנוור בשום אופן מהילת הרמטכ"ל של גנץ או מהאהדה לנתניהו (שעשוי לפרוש אחרי הבחירות כחלק מעסקת טיעון לסגירת התיקים הפליליים. ואז ישנו תסריט אפשרי בהחלט: הליכוד בראשות סער/כץ/ארדן יוכל להצטרף לממשלת אחדות עם גנץ-לפיד, ולהשאיר בחוץ את החרדים והדתיים).

בשורה התחתונה - רק הצבעה למפלגות החרדיות הגדולות תבטיח שיאיר לפיד, הפוליטיקאי שמנסה להפיל רבים מתחלואי המדינה על גב החרדים, ויוצר שיח כל כך שלילי כלפי החרדים ובכלל כלפי היהדות האורתודוקסית – לא יהיה ראש ממשלה בשום אופן ובשום מצב. אל תתפתו להצביע למפלגות פרווה מבחינת היחס אל היהדות. אל תשכחו שהליכוד היא מפלגה חילונית לכל דבר, שבנט-שקד התנתקו במכוון מהרבנים, שכחלון ומפלגת כולנו התגאו רק לאחרונה בכך שנתנו הטבות לציבור הלהט"בי, וכן הלאה. ביום פקודה, אם ישתלם להם – כולם (כולל הליכוד, אם וכאשר נתניהו יפרוש) ילכו עם גנץ-לפיד, מלבד המפלגות החרדיות. לכן אל תתפתו כאמור. מול חלום הבלהות שבו לפיד יהיה ראש הממשלה, רק המפלגות החרדיות יהוו גוש חוסם אמיתי ומשמעותי.

תגיות:יאיר לפידמפלגותיש עתיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה