חדשות בארץ

נתניהו בנאום השקת הקמפיין: השמאל מנסה להוציא אותי מהמגרש

ראש הממשלה הציג בנאומו את הישגי ממשלתו והזהיר מפני עלייתה של מפלגת כחול לבן לשלטון: "הברירה האמיתית בבחירות - או טיבי או ביבי"

  • כ"ז אדר א' התשע"ט
נתניהו, הערב בכפר המכבייה (צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90)נתניהו, הערב בכפר המכבייה (צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הערב (שני) את מסע הבחירות של הליכוד. בכנס שנערך בכפר המכבייה ברמת גן, אמר נתניהו כי הניצחון בבחירות אינו מובטח ותקף בחריפות את כלי התקשורת על התגייסותם למען השמאל.

"יש כאן התגייסות שלא הייתה כמוה של השמאל והתקשורת", אמר נתניהו, "הם יודעים שמול ההישגים הכבירים שלנו, הם לא יכולים לנצח אותנו במשחק הוגן – אז הם משחקים משחק בלתי הוגן. הם מנסים להוציא אותי מהמגרש, כדי שהליכוד והימין יפלו מהשלטון. אבל זה לא ילך להם".

נתניהו התייחס להודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש נגדו כתבי אישום בכפוף לשימוע: "ראיתם לבד: לא היה שום דבר חדש בהאשמות הסרק נגדי. עוד לפני שהצגתי את האמת והעובדות מגדל הקלפים הזה החל לקרוס, וכשתהיה לי ההזדמנות להציג את האמת והעובדות הוא יקרוס כליל עד עפר".

ראש הממשלה הציג בנאומו את הישגי ממשלתו, במרכזם התחום המדיני: "אתמול פורסם בארצות הברית מחקר שנתי שמתאר כל שנה את המדינות החזקות ביותר. המחקר זה דירג את מדינת ישראל כמדינה השמינית החזקה בעולם. זו תוצאה ישירה של המדיניות הביטחונית והכלכלית שאנו מובילים יחד. זו תוצאה ישירה של הקשרים הבינלאומיים שאני מטפח בעקביות ובהתמדה במשך שנים".

"השמאל הזהיר אותנו מפני בידוד מדיני. הוא המליץ על דרך של חולשה, דרך של ויתורים וכניעה. אנחנו הלכנו בדרך אחרת לגמרי – דרך של כבוד, עוצמה וגאווה לאומית, דרך של רוח גדולה. התוצאה – פריחה מדינית שלא הייתה בתולדות ישראל. הדרך שלנו מביאה אלינו את כל העולם. היא מקרבת אלינו את העולם הערבי, כפי שראיתם בביקור ההיסטורי בעומאן, ולאחרונה בכנס בוורשה בו הייתי עם שישה שרי חוץ ערביים – מדברים, לא מסתתרים, הכל בגלוי. ושר חוץ ערבי חשוב, לא ממדינה שיש לנו יחסים עמה, מדבר על זכותה של ישראל להגן על עצמה".

"כשאני נפגש עם ידידי הנשיא טראמפ, כשאני נפגש עם ידידי הנשיא פוטין, כשאני נפגש עם מנהיגי העולם בבייג'ינג ובטוקיו, בריו דה ז'נרו ובניו דלהי, בצ'אד ובעומאן, באפגניסטן ובקזחסטן, באוסטרליה ובסינגפור – כשאני נפגש עם מנהיגי העולם, אני מתמלא בגאווה שאני מייצג אתכם ואת כל אזרחי מדינת ישראל". 

"לפיד וגנץ הקדימו את פורים – הם מתחפשים"

נתניהו הקדיש חלק מרכזי בנאומו ל'קריעת המסכות', כהגדרתו, מראשי מפלגת כחול לבן: "לפיד וגנץ וחבריהם בתקשורת יודעים שרוב העם תומך בדרך שלנו, בדרך הליכוד והימין, ולכן הם עושים הכל כדי להסתיר את הברירה האמיתית שעומדת בבחירות הללו – או ממשלת ימין חזקה בהנהגתי או ממשלת שמאל חלשה שנתמכת על ידי המפלגות הערביות. בסוף זה או טיבי או ביבי".

"הם מנסים להכחיש את האמת הפשוטה הזו, אבל לפעמים זה בורח להם. הרי גנץ אמר שהוא לא יישב איתנו בממשלה – אז עם מי הוא יישב? עם טיבי. עופר שלח הודה בריאיון שלפיד וגנץ יקימו גוש חוסם עם טיבי. מיכאל ביטון, מס' 11 ברשימה שלהם, אמר בריאיון השבוע שהוא מוכן לשבת בממשלה עם טיבי. זו מתמטיקה פשוטה. ללפיד וגנץ אין שום יכולת להגיע ל- 61 חברי כנסת ולהקים ממשלה בלי תמיכת המפלגות הערביות. כדי לטשטש זאת, לפיד וגנץ הקדימו את פורים – הם מתחפשים. הם אומרים: 'אנחנו בכלל לא שמאל', ובכלל 'אין ימין ואין שמאל'. אם זה מדבר כמו שמאל, אם זה חושב כמו שמאל, אם זה מתנהג כמו שמאל – זה שמאל".

נתניהו טען כי לפיד וגנץ תומכים בעקירת יישובים: "אני לא אתן לזה לקרות, כי יותר משמונה שנים עמדתי איתן מול לחצים אדירים של ממשל אמריקני למסור את יהודה ושומרון לפלסטינים ולחלק את ירושלים. עמדתי איתן ואמרתי: לא יהיה. לא הופעל לחץ כזה על אף ראש ממשלה בישראל, ואני אומר לכם שלפיד וגנץ היו קורסים תוך רבע שעה מול הלחץ הבינלאומי הזה. אצלי זה לא קרה, וכל עוד אני ראש הממשלה זה גם לא יקרה. לא נעקור יישובים. זו עמדת הברזל של הליכוד וזו התחייבות הברזל שלי כראש ממשלת ישראל".

"לפיד וגנץ תמכו בהסכם הגרעין המסוכן והרע עם איראן", הוסיף נתניהו, "אני התנגדתי לו בכל תוקף. גנץ אמר שהאיראנים לא יבנו פצצות אטום כי הם רציונליים. הוא חושב שמשטר האייתוללות, שקורא להשמיד ולמחוק אותנו מעל פני האדמה כל חמש דקות, הוא רציונלי. זה פשוט הזוי. לפיד אמר שלהתנגד להסכם זו טעות אסטרטגית".

"אני כמובן פעלתי אחרת לגמרי. מול סכנה קיומית לישראל נאבקתי נגד כל העולם, נגד נשיא ארצות הברית. עשיתי זאת כי האינטרס העליון של מדינת ישראל והעם היהודי היה לנגד עיניי. במקום לעזור במשימה, לפיד וחבריו בשמאל תקפו אותי בלי הרף. אבל אני התעקשתי, כי ידעתי שמדובר בעצם הקיום שלנו. זו השליחות שלי, אותה ירשתי מאבי ומסבי זכרונם לברכה, והיא בוערת בעצמותיי – זו השליחות שלי להבטיח את עם ישראל בארצו. לכן לא ויתרתי, נאמתי בקונגרס האמריקני וקראתי לארצות הברית לצאת מההסכם ולהטיל מחדש סנקציות על איראן, ולשמחתנו הרבה הנשיא טראמפ החליט לעשות זאת".

"עוד מסכה" – המשיך נתניהו – "לפיד וגנץ מתנגדים לחוק הלאום. לפיד הצביע נגד חוק הלאום בכנסת. מה עשה גנץ? הדבר הראשון שיצא לו מהפה היה שהוא מתנגד לחוק ורוצה לשנות אותו. אני גאה בכך שאנחנו בליכוד הובלנו את החוק ההיסטורי הזה".

"סגן הרמטכ"ל גנץ, יחד עם כל המטכ"ל, התנגדו להקמת הגדר בגבול מצרים. כפיתי זאת עליהם, הכרחתי אותם להקצות תקציב להקמת הגדר. אם לא הייתי מתעקש על הקמת הגדר ומפקח על התקדמות בנייתה – היינו מוצפים היום במיליון מסתננים מאפריקה וחסל סדר מדינה יהודית ודמוקרטית. אז שיהיו להם עשרה רמטכ"לים – אם המדיניות שלהם שגויה – זה לא שווה כלום, גם אם כולם רמטכ"לים".

בטרם החל את נאומו, בדרכו אל הבימה, התקיימה לחיצת ידיים מפתיעה וחמה בין נתניהו ליריבו הפוליטי גדעון סער. ראש הממשלה אמר לסער כי "הגיע הזמן לשלב ידיים ולעבוד ביחד לניצחון הליכוד".

תגיות:הליכודבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה