חדשות בארץ

"הושלם בהצלחה רבה": צה"ל וצבא ארצות הברית סיימו את תרגיל המפקדות

תרגיל "ג'וניפר פלקון 2019" כלל אימונים על תרחישי איום שונים. הכוחות תרגלו את הגעתם של כוחות מפיקוד אירופה של צבא ארצות הברית כדי לסייע בהגנה מפני ירי תלול-מסלול על ישראל

(צילום: צבא ארצות הברית)(צילום: צבא ארצות הברית)
אא

תרגיל "ג'וניפר פלקון 2019", תרגיל המפקדות המרכזי ביותר שמתקיים בין צה"ל לצבא ארצות הברית, הגיע אתמול (חמישי) לסיומו. בתרגיל השתתפו כ- 300 חיילים מצבא ארצות הברית וכ- 400 חיילי צה"ל – ממערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, אגפי התכנון, המבצעים, התקשוב וההגנה בסב"ר (סביבה רשתית), יחידות לוגיסטיות וכוחות רפואה מאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ומיחידות נוספות בצה"ל.

במהלך חמשת ימי התרגיל, התאמנו המפקדות של צה"ל והצבא האמריקני על תרחישי איום שונים, ביניהם ירי תלול-מסלול על מדינת ישראל. הכוחות התאמנו על תרחיש בו מגיעים לישראל כוחות מפיקוד אירופה של צבא ארצות הברית כדי לסייע בהגנה מפני איום התלול-מסלול. התרגיל כלל קליטת מטוסים אמריקניים כבדים, פריסת תשתיות והפעלת אמצעי תקשוב משותפים. חיילי שני הצבאות התאמנו לאורך התרגיל על פקודות מבצעיות משותפות שיופעלו בעת הצורך.

תרגיל ג'וניפר פלקון נערך בהובלת מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. הוא התקיים כחלק מגרף האימונים השנתי ומהווה חלק משיתוף הפעולה האסטרטגי העמוק בין צה"ל וצבא ארצות הברית.

מפקד מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר, תת-אלוף רן כוכב, אמר כי התרגיל בחן את המעבר משגרה לחירום, החל מקבלת ההחלטה על ידי הדרג המדיני ועד לנחיתת הכוחות, הפריסה שלהם בישראל והיערכותם לעבודה המשותפת: "התרגיל משקף את עומק היחסים בין המדינות ואת שיתוף הידע המקצועי בין המערכים והחילות. מטרות התרגיל המשותף היו הגברת התיאום בין הצבאות, תרגול הפקודות והנהלים בשעת חירום והעמקת ההיכרות בין החילות". כוכב ציין כי "התרגיל הושלם בהצלחה רבה, הופקו ממנו לקחים חשובים והוא שיפר באופן משמעותי את שיתוף הפעולה ואת המוכנות לחירום".

סגן מפקד חיל האוויר של צבא ארצות הברית, הגנרל ג׳פרי הריגיאן, ציין: "תרגיל ג'וניפר פלקון 2019 הציג הזדמנות גדולה עבור כוחות ארצות הברית לעבוד פעם נוספת בקרבה עם שותפינו הישראלים כדי לשפר את יכולות הגנת הטילים המשולבות שלנו. השנה התרגיל התמקד ספציפית ביכולתנו לפרוס כוחות במהירות ולשלב אותם עם כוחות צה"ל כדי לספק תמיכה בהגנה נגד טילים בליסטיים, אספקת חירום, מענה לאסון וסיוע הומניטרי".

"כמו תמיד", סיכם הריגיאן, "זה היה תרגיל מאתגר, אבל הלקחים שהופקו יעזרו לשני הצבאות להמשיך לחזק את היחסים בינינו ואת יכולותינו המשולבות בהגנה נגד טילים בליסטיים".

(צילום: צבא ארצות הברית)(צילום: צבא ארצות הברית)

(צילום: צבא ארצות הברית)(צילום: צבא ארצות הברית)

תגיות:תרגילצה"לצבא ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה