חדשות יהדות

ניצחון השבת: השופט אסר על מפלגת ’העבודה’ להפעיל אוטובוסים בשבת

מפלגת העבודה, שהפעילה תחבורה ציבורית בשבת קודש כחלק מתעמולת בחירות, נאלצה להודיע כי תפסיק לחלוטין לעשות זאת

  • כ"ז אדר א' התשע"ט
אבי גבאי (צילום: פלאש 90)אבי גבאי (צילום: פלאש 90)
אא

ניצחון לשבת קודש: מפלגת העבודה הודיעה כי תפסיק לחלוטין כל הפעלה של אוטובוס שבת. גם בעצמה וגם באמצעות ובשיתוף עמותות אחרות.

הדברים נאמרו אתמול (ראשון) אחר הצהריים במהלך דיון בבית המשפט. הדיון התקיים בפני השופט חנן מלצר, בעקבות עתירתה של תנועת ש"ס נגד חילולי השבת.

במהלך הדיון פסק השופט כי אין לקיים את פעילות חילולי השבת ההמוניים. עוד נפסק כי בשל הטענות הצודקות של תנועת ש"ס, מפלגת העבודה תחויב לשלם הוצאות משפט בסך 5000 ₪.

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה: "השבת שוב תבעה את עלבונה וניצחה. אנו שמחים כי כבודה של השבת יישמר בפרהסיה הציבורית ומקווים כי מפלגת העבודה תחדל משימוש ביום המנוחה הקדוש לתעמולת בחירות. ש"ס תמשיך להיות הקול הברור המשמיע את רצון רוב העם המעוניין במדינה בעלת צביון יהודי ושמירה על מסורת אבות".

חשוב לזכור כי חילול השבת בפרהסיא גדולה מביא דינים וקיטרוג לעם ישראל ומסכן את כל העם היושב בציון. אם הקב"ה מתחנן בפנינו, בתורתו, ובפי נביאיו, עשרות רבות של פעמים, שנשמור שבת, כנראה שהדבר בעל משמעות עמוקה, וכי יש לזה השלכה בכל העולמות. אם הגאולה השלימה שלה משתוקקת כל הבריאה תלויה ועומדת בשמירת שבת, ואילו שמרו ישראל שני שבתות מיד היו נגאלים, כדברי חז"ל הרי שבוודאי שהשבת פועלת ומשפיעה מה ששום מצווה אחרת לא משפיעה. שכרם של שומרי השבת, בכך שיזכו להיות מהנוחלים ליום שכולו שבת, הכוונה לעולם הבא שאין לנו מושג במהותו, אבל בטוחים אנו ששומרי השבת יזכו אליה.

מה הקשר בין שמירת השבת לברכה בכסף? מהו ההסבר לרלוונטיות של הלכות שבת גם היום? מה עונים למי שחש שעל אף רצונו, קשה לו להתחזק בשמירת השבת? הרב זמיר כהן בהרצאתו המרתקת והתמציתית עם כל התשובות:

 

צפו: כיצד ניזהר מחילול שבת במלונות ובצימרים? הרב אברהם יוסף מסביר:

 
לסרטונים נוספים אודות הלכות שבת, לחצו כאן.
תגיות:שבתמפלגת העבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה