חדשות בעולם

בעקבות פסגת קים-טראמפ: בוטל התרגול המשותף של ארה"ב ודרום קוריאה

בהודעה משותפת של הפנטגון האמריקני ומשרד ההגנה הדרום קוריאני הוצהר על ביטול התמרונים הצבאיים השנתיים שנעשים בכל תקופת אביב

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרדי ההגנה של ארצות הברית ודרום קוריאה הוציאו אתמול (ראשון) הודעה משותפת, ולפיה הם מבטלים לאלתר את התרגילים השנתיים הנרחבים שנעשים בכל שנה בתקופת האביב. במקום זאת, יתקיים תרגיל קטן בהיקפו.

בהודעה המשותפת נכתב כי ההחלטה באה בעקבות מפגש הפסגה שהתקיים בשבוע שעבר בוייטנאם בין נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ושליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, וכי החלטה זו משקפת את רצונן של ארה"ב וצפון קוריאה להגיע לפירוז מלא של חצי האי הקוריאני בדרכים דיפלומטיות.

בהצהרה פורסם כי במקום התרגיל השנתי הגדול, יתקיים תרגיל קטן בהיקפו והוא יכלול ביצוע תרגילים חדשניים ותוכניות לאימוני שדה. תרגיל זה יחל כבר היום, והוא יימשך עד ליום שלישי הבא.

עם זאת, בהודעה הודגש כי התרגיל יעסוק "בהיבטים אופרטיביים - אסטרטגיים וטקטיים - של מבצעים צבאיים בחצי האי".

כאמור, ההחלטה של שתי המדינות באה בעקבות פסגת קים-טראמפ בשבוע שעבר, אשר הסתיימה מבלי שהצדדים חתמו על הסכם כלשהו שיפסיק את פיתוחה של תכנית הגרעין הצפון-קוריאנית.

למעשה, אחד המכשולים לשיחות השלום בין הצדדים עמד בבסיס דרישתה של צפון קוריאה מארצות הברית כי תפסיק לקיים תמרונים צבאיים עם הצבא הדרום קוריאני. בעקבות כך, כ"מחוות שלום", הודיעו בארצות הברית על הפסקת האימון הגדול.

הנשיא טראמפ התלונן בעבר מספר רב של פעמים על התרגילים הגדולים והיקרים. הוא טען כי הם יקרים וכי על ארה"ב נופל העול הגדול לכלכל את התרגיל הזה. מנגד, עולות טענות כי התרגילים הינם זולים יחסית למה שטוען טראמפ, ומעריכים את עלותם בכ-14 מיליון דולר בשנה.

בתוך כך, טראמפ אמר אתמול כי לצפון קוריאה אין עתיד כלכלי כל עוד תמשיך להחזיק בנשק גרעיני: "לצפון קוריאה יש עתיד כלכלי מדהים, מבריק, אם הם יעשו עסקה. אבל אין להם שום עתיד כלכלי אם יהיה להם נשק גרעיני".

אנליסטים בארה"ב מעריכים כי סך ראשי הנפץ הגרעיניים שיש בידי צפון קוריאה נע בין 20 ל- 60 ראשי נפץ גרעיניים. אם תחליט קוריאה הצפונית להרכיבם על הטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים שברשותה, היא עלולה לאיים על חלקים גדולים מיבשת אמריקה. 

תגיות:טראמפקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה