חדשות בארץ

החוק הצרפתי: סמוטריץ’ תומך, בנט מתנגד

על רקע ההערכות כי נתניהו ינסה לקדם את החוק הצרפתי, המבקש למנוע חקירות של ראש ממשלה מכהן, דחה השר בנט אפשרות זו והצהיר כי לא יתמוך בחוק במתכונת רטרואקטיבית. בתגובה לדבריו, הודיע סמוטריץ' כי מפלגתו תתמוך בחוק

סמוטריץ’ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מאז תחילת מערכת הבחירות, עומדת ברקע הערכה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה לקדם את החוק הצרפתי, שמונע כל פתיחה של הליך פלילי - כולל חקירה - נגד ראש ממשלה מכהן, שיפעל רטרואקטיבית – אף על חקירות פעילות. הערכה זו התחזקה בעקבות הודעת היועמ"ש על העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, של ראש הממשלה נתניהו.

יו"ר מפלגת הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט, הצהיר הבוקר (ראשון) כי מפלגתו לא תתמוך בחוק שיפעל רטרואקטיבית – אף על חקירות פעילות. בראיון לכאן רשת ב' הבהיר בנט: "אנחנו מוכנים לבחון רק חקיקה שהיא קדימה ולא רטרואקטיבית, לכן השאלה אם נתמוך בחוק הצרפתי אינה רלוונטית. לכן אני לא חושב שמי שירצה חוק כזה, זה ישמש אותו".

בהתייחסו לישיבה עתידית בממשלת נתניהו, בנט חזר והצהיר כי "עד שיוגש כתב אישום סופי אין מה לדבר, אז אנחנו נתכנס ונקבל החלטה".

במהלך הראיון, התייחס בנט לסקרים האחרונים שהראו את התחזקותו של גוש השמאל: "חלק מבוחרי הליכוד עזבו את גוש הימין ועברו לגנץ משמאל - אני רואה בדאגה רבה את גידול גוש השמאל על חשבון הימין".

בתגובה לדבריו של בנט, הודיע יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כי במידה ונתניהו ייבחר לכהונה נוספת, מפלגתו תפעל לקידום החוק הצרפתי. "אם נתניהו יקבל את אמון הציבור בבחירות הקרובות כדי להרכיב ממשלה ולעמוד בראשה – צריך יהיה לחוקק חוק שידחה את העמדתו לדין", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

סמוטריץ' הסביר את רציונל החוק כשהוא מציין כי החוק נועד "לשרת שני אינטרסים קריטיים: כיבוד ההכרעה הדמוקרטית ורצון העם, וניהול מיטבי של המדינה על ידי מי שנבחר לכך מבלי שהדבר יופרע בניהול הליך משפטי". סמוטריץ' הוסיף כי "שני האינטרסים הציבוריים האלה גוברים על האינטרס שבמיצוי מיידי של הדין בעבירות, שגם אם יוכחו (ואנחנו עוד רחוקים מאוד מזה) נמצאות במדרג הנמוך של העבירות הפליליות. כל דבר אחר יפגע אנושות או בדמוקרטיה (הפלת ראש ממשלה נבחר) או בניהול המדינה (ניהול מקביל של הליך משפטי), או בשניהם יחד".

בתוך כך, שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש, איילת שקד, התייחסה אמש לישיבה בממשלת נתניהו. בראיון ל"פגוש את העיתונות" אמרה שקד כי "יש כאן שני מישורים, הציבורי והפלילי. בפלילי היועמ"ש אמר שהוא ישמע ויגיע לשימוע בלב פתוח ונפש חפצה וצריך להיזהר ולא להציג מצג שווא של הרשעה, כלומר ההליך הפלילי לא הסתיים".  

השרה שקד הבהירה אף היא את חששה בעקבות היחלשות גוש הימין בסקרים, ואמרה כי בהתייחס למישור הציבורי "מה שמעניין הוא שגוש הימין מאבד מכוחו ואנחנו עלולים לקבל מדינה פלסטינית בעוד שנה אם גוש הימין לא ינצח".

תגיות:נפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'החוק הצרפתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה