חדשות בארץ

טרור בלוני הנפץ נמשך: צה"ל תקף בעזה

צה"ל תקף בדרום רצועת עזה, בעקבות הפרחת זר בלוני חבלה לעבר שטח ישראל. מהמטען שהופרח, לא נגרם כל נזק

אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

כלי טיס של צה"ל תקף היום (שבת) עמדה של ארגון החמאס בגזרת רפיח בדרום רצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, התקיפה באה בעקבות הפרחת זר בלוני חבלה שבוצעה מוקדם יותר היום, לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף כעת פעמיים, כשהתקיפה הראשונה ארעה בשעה 20:00, והשנייה ב-20:45.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד תופעות אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה ולכל ההשלכות מפעולות הטרור שמקורן ברצועת עזה".

כזכור, זו הפעם השנייה לשבוע זה בו מופרחים בלוני נפץ משטח הרצועה אל עבר ערי ישראל, כשביום רביעי האחרון, זר בלונים שנשאו חומרי נפץ התפוצצו בתוך חצר של בית בקיבוץ במועצה אזורית אשכול. בעקבות הפיצוץ דווח כי נגרם נזק לחלונות הבית. בעקבות כך, הופצצו מספר מטרות של חמאס במרכז הרצועה על ידי חיל האוויר של צה"ל. בתקיפה הצה"לית לא היו נפגעים בצד הפלסטיני.

בהתפרעויות הפלסטינים השבועיות על גדר המערכת בגבול ישראל, נפצעו אתמול (שבת) 21 פלסטינים מירי צה"ל, כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. ההתפרעויות, שכללו כ-8,000 פלסטינים, כללו השלכת מטענים, רימונים, יידויי אבנים והבערת צמיגים. החיילים שנכחו במקום השיבו בירי גז מדמיע ובירי חי, בכפוף להוראות הפתיחה באש. יש לציין כי ביחס לשבועות קודמים, חלה ירידה במספר המשתתפים, כששבוע שעבר השתתפו כ-10,000 מתפרעים.

בתוך כך, ביום שלישי האחרון הסתיים תרגיל פתע מטכ"לי רב-זרועי שהחל במוצאי השבת שעברה ובו הושם דגש ללחימה ברצועת עזה שצפויה להתרחש. התרגיל כלל הנעת כוחות מגזרות לחימה, צבירת כוחות, מסדרי מוכנות ותרגול לחימה רב-זרועית ברצועת עזה. בתרגיל השתתפו כוחות רגליים, שריון, ארטילריה, אוויר, תקשוב ומודיעין. התרגיל תוכנן כחלק מתוכנית האימונים והוא "נועד לבחון את כשירות הכוחות ומוכנותם האופרטיבית למערכה ברצועת עזה". במסגרת תרגיל הפתע התאמנו החיילים ומפקדיהם על הפעלת כוחות מהירה, הפעלת אש ולחימה בצוותי קרב תוך שילוב אוויר, תמרון, סיוע קרבי וסיוע מנהלתי.

במהלך התרגיל תורגלה מעטפת הלוגיסטיקה, האחזקה, הניוד והרפואה לכוחות הלוחמים. בנוסף, בוצע תרגול של פלוגת הסיוע המנהלתי, שייעודה לתת מעטפת לחירום בשטח ומענה מיטבי לכשירות הכוחות בדמות הצוות הרפואי החדש.

 

תגיות:צה"לבלוני תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה