חדשות בארץ

נתניהו תוקף את החלטת היועץ המשפטי לממשלה: "הלחץ של השמאל הצליח"

אחרי פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה כי ראש הממשלה יועמד לדין בחשד לשוחד והפרת אמונים, ראש הממשלה תוקף הערב את ההחלטה ואומר: "הלחץ של השמאל הצליח. קרה היום דבר חמור ביותר בדמוקרטיה הישראלית"

נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש המשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) נאום מיוחד, ובו תקף את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בראשית הערב, קבע מנדלבליט כי יוגשו כתבי אישום נגד ראש הממשלה בכיפוף לשימוע.

בראשית ההצהרה, ששודרה ממעון ראש הממשלה בירושלים, הודה נתניהו לנשיא טראמפ  על דברי התמיכה שלו שפורסמו הבוקר, ובו שיבח הנשיא את נתניהו על "המנהיגות החזקה, החכמה והנחושה שנתניהו מוביל במדינת ישראל'.

בהמשך אמר נתניהו כי מדיניות ממשלתו בתחומי הביטחון, חוץ וכלכלה הביאו "לעשור הטוב ביותר בתולדותיה", תוך שהוא מציין את התעצמותה הצבאית של ישראל בעקבות תמיכתו של הנשיא טראמפ.

בהמשך הנאום תקף ראש הממשלה את מחנה השמאל, שלדבריו, הוביל את היועמ"ש מנדלבליט לפרסם את ההחלטה להעמידו לדין: "הם הפעילו מכבש לחצים בריוני בלתי פוסק, הייתי אומר כמעט בלתי אנושי, על היועץ המשפטי לממשלה, כדי שיגיד שהוא שוקל להגיש נגדי כתב אישום בכפוף לשימוע , גם כשברור שאין כלום. העיקר וממש העיקר, העיקר להשפיע על הבחירות. גם כשיודעים שמגדל הקלפים הזה יקרוס לגמרי אחרי הבחירות. עכשיו, כיוון שהיועמ"ש הוא בסך הכל בשר ודם, הלחץ של השמאל הצליח".

עוד הוסיף נתניהו וטען שפרסום ההחלטה בסמוך למועד הבחירות הוא פגיעה בדמוקרטיה וכי הוא עניין תקדימי: "כל אזרח ואזרח מבין שהעיתוי הזה שערורייתי ונועד כדי להפיל את הימין מהשלטון ולהעלות את השמאל. אין הסבר אחר להתעקשות לזמן הזה עכשיו צמוד לבחירות. והרי זו המטרה שלהם".

ראש הממשלה המשיך ומתח ביקורת על כלי התקשורת, כשהוא טוען כי הם נתנו לכך רוח גבית: "מה קורה בתקשורת עכשיו? שמעתם עכשיו ותשמעו בהמשך. שידורים מיוחדים, חגיגות באולפנים. לא רק שתופרים תיקים, אני חושב שכבר תופרים חליפות".

כדוגמה לדבריו הוא הביא את כתב האישום שהוגש נגד שר המשפטים, יעקב נאמן, ואשר גרמה להתפטרותו, כשבהמשך בית המשפט ניקה אותו מכל אישום.

על עדי המדינה אמר ראש הממשלה כי "הם נחשדים בדברים שלא קשורים בכלל בי, אבל אמרו להם: או שתתנו משהו שקרי על נתניהו או שתיכנסו לכלא".

על תיק 4000, בו נחשד ראש הממשלה בעבירת שוחד, אמר כי "לוקחים את עבודת הדוברות של כל דובר, של כל פוליטיקאי ורק במקרה שלי הופכים את זה פלילי. דבר מדהים. לוקחים שיחה שלי להגן על הבן שלי מאיזו עלילת דם, והופכים לפלילי". הוא הוסיף: "איזה אבא לא יגן על הבן שלו? יש לי חדשות בשבילכם: דיברתי עם עוד מו"לים, והם הסכימו להוריד את הידיעה הזאת. יש כל כך הרבה דוגמאות, נעלה הכל בשימוע".

בדבריו ציטט ראש הממשלה את פרופ' אלן דרשוביץ, הנחשב למשפטן נחשב בעולם המשפט האמריקני, שאמר כי תיקי 4000-2000 הם "סכנה לדמוקרטיה". הוא הוסיף כי הם "סכנה גם לאיזון בין חופש העיתונות והמשטרה, ביחסים בין ממשלה לעיתונאים". עוד הוסיף כי "אין תקדים בהיסטוריה של המשפט הישראלי והעולמי שבו נקבע שסיקור חיובי הוא שוחד".

הוא גם הוסיף בהקשר לכך כי, לדבריו, לא היה מדובר בסיקור אוהד מאחר והעוינות שהייתה אליו מצד מערכת וואלה, הייתה כה רבה, ומשום כך ביחס ל"2.5 כתבות אוהדות", הן מתגמדות.

ראש הממשלה הוסיף כי לדבריו "שפכו ועדיין שופכים את דמה של רעייתי, רודפים את בני, העבירו את המשפחה שלי שלוש שנים ששבעה מדורי גיהנום. מסע הציד ניסה לתפור לי ולרעייתי שישה תיקי שוחד. זה מגדל קלפים שקורס. כבר עכשיו, עוד לפני השימוע, עוד לפני שדיברתי והצגתי את כל המסמכים שמפריכים את כל זה, חמישה מששת התיקים הללו כבר קרסו. מבטיח שגם שאר הטענות יקרסו. הם יקרסו שאוכיח שעדי המדינה שיקרו כדי להציל את עורם. הם יקרסו כשאביא עשרות עדים שבאופן קבוע לא נחקרו, הם יקרסו כשאציג את המסמכים והפרוטוקולים שמוכיחים שהכל נעשה כדין ולא רבב. לא יישאר זכר לטענות הללו. לא בתיקים התפורים פייק 1000, 2000, 4000".

בסוף דבריו אמר נתניהו: "אזרחי ישראל, אל תתנו למסע הציד הזה לבלבל אתכם. הבחירה הייתה ונשארה פשוטה. חדה כתער. ממשלת שמאל חלשה של לפיד וגנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין חזקה בראשותי ובהנהגת הליכוד".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה