חדשות בארץ

היועמ"ש הכריע: ראש הממשלה יועמד לדין בשלושת התיקים

שנתיים של חקירות באו אל קיצם, כשהיועמ"ש הודיע הערב על הגשת כתבי אישום, בכפוף לשימוע, נגד ראש הממשלה נתניהו בכל שלושת התיקים

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרסם הערב (חמישי) את החלטתו להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את ראש הממשלה בנימין נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

מטיוטת כתב החשדות עולה כי ראש הממשלה יואשם בתיק 4000 באשמת שוחד בטענה כי פעל להטבות רגולטוריות לטובת בעלי בזק, שאול אלוביץ'. בתיק 2000 יואשם ראש הממשלה בהפרת אמונים, בטענה שתיאם מהלכים לקידום סגירת עיתון "ישראל היום", בתמורה לסיקור אוהד אודותיו ב"ידיעות אחרונות". בתיק 1000 יואשם במרמה ובהפרת אמונים, בטענה שקיבל מתנות בשווי מיליון שקלים מאיל ההון, ארנון מילצ'ן ואיש העסקים ג'יימס פאקר.

בנוסף, בתיק 4000, יואשם גם שאול אלוביץ' מבעלי בזק, ואשתו איריס, במתן שוחד, כאשר הטענה כלפיהם היא כי העניקו לנתניהו סיקור אוהד בוואלה. בתיק 2000 יואשם ארנון מוזס במתן שוחד. בתיק 1000, התיק נגד ארנון מילצ'ן – ייסגר.

בתוך כך, מנדלבליט החליט לסגור את התיקים נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, שנחשדה בשתי פרשות: תיק 4000 נחשדה בקבלת שוחד ובשיבוש מהלכי חקירה. בנוסף, נחשדה כי הציגה מצג שווא למשרד מבקר המדינה. על פי החשד, נתניהו עשתה שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהן דיווחה כי תרמה לעמותת "יד שרה", בזמן שאת הכסף היא העבירה לחפץ כשכר טרחה. בכך נחשדה בהטעיית מבקר המדינה והחסירה מידע כוזב. כאמור, גם תיק זה נסגר.

מחשש להשפעה על מערכת הבחירות, חומרי החקירה עצמם לא יפורסמו לפני השימוע ובמהלכו, אלא רק לאחר הבחירות. ההערכה היא כי ההחלטה הסופית תתקבל רק בעוד שנה.

בתוך כך, צפוי כי פרקליט המדינה, שי ניצן, יפרסם את חוות דעתו לפיה יש להאשים את ראש הממשלה באשמת שוחד בכל התיקים.

מהליכוד נמסר בתגובה להחלטת היועץ: "איש לא מופתע מהודעת היועץ שהגיעה אחרי שלוש שנים של מכבש לחצים אדיר שהופעל עליו על ידי התקשורת, השמאל והפקידות המשפטית כדי שיגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכל מחיר – גם כשאין כלום. העיקר שזה יהיה לפני הבחירות.

"מדובר ברדיפה פוליטית. מסע הציד נגד ראש הממשלה התחיל בניסיון להדביק לו ארבעה תיקי שוחד. כבר עכשיו, עוד לפני השימוע, שלושה מהם קרסו. גם שאר הטענות יקרסו כמו מגדל קלפים כשראש הממשלה יתעמת עם עדי המדינה, יביא עשרות עדים שבאופן תמוה לא נחקרו, ויציג את המסמכים והפרוטוקולים שמוכיחים שכל פעולותיו והחלטותיו של ראש הממשלה נעשו כדין.

"פרסום חד צדדי של הודעת היועץ כחודש בלבד לפני הבחירות, מבלי שניתנת לראש הממשלה הזדמנות להפריך את האשמות השווא הללו, היא התערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות. מטרתה אחת: הפלת ממשלת הימין בראשות נתניהו והעלאת ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ. אסור לתת לזה לקרות".

תגיות:כתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה