חדשות בארץ

תיקי נתניהו: היועמ"ש יודיע מחר על הגשת כתבי אישום נגד רה"מ בכל התיקים

היועמ"ש צפוי להודיע מחר על הגשת כתבי אישום, בכפוף לשימוע, נגד נתניהו בכל שלושת התיקים. בתיק 4000 עשוי נתניהו להיות מואשם בשוחד. נתניהו: "יקרוס כמגדל קלפים"

נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע מחר על הגשת כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בכל שלושת התיקים. כך דווח הערב (רביעי) בחברת החדשות.

על פי הידיעה, בתיק 1000, המכונה "תיק המתנות", עשוי נתניהו להיות מואשם בהפרת אמונים בכך שקיבל טובות הנאה בסך של מיליון שקלים מאיל ההון ארנון מילצ'ן. עם זאת, מסתמן כי התיק נגד מילצ'ן ייסגר.

בתיק 2000 עשוי נתניהו להיות מואשם בהפרת אמונים בכך שתיאם מהלכים עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, להגבלות על העיתון "ישראל היום", זאת בתמורה לסיקור אוהד בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתר ynet. מוזס צפוי להיות מואשם בשוחד.

בתיק 4000, המכונה תיק בזק-וואלה, עשוי נתניהו להיות מואשם בקבלת שוחד מבעלי בזק, שאול אלוביץ', זאת לאור הטענה כי תמורת סיקור אוהד באתר וואלה העניק לו נתניהו מספר הקלות רגולטוריות בשווי-עתק לטובת קבוצת בזק – כך, למשל, בסוגיית מיזוג בזק-yes. בעקבות כך עשוי גם אלוביץ' להיות מואשם במתן שוחד.

על אף הכוונה לפרסם את ההחלטה על הגשת כתב אישום, טרם ברור מתי יפורסמו פרטי החקירות עצמן. עם זאת, במעריב אונליין פורסם כי פרקליטי ראש הממשלה פנו ליועמ"ש ודרשו ממנו למנוע את פרסום פרטי החקירה, תוך שהם מציינים שלטעמם מדובר בצורך חיוני שימנע הדלפת חומרי חקירה והשפעה על מערכת הבחירות. הם ציינו כי במידה ומנדלבליט לא ייעתר לבקשתם, הם ישקלו לפנות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, ויבקשו ממנו להוציא צו מניעה נגד פרסום פרטי החקירה בעילה כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה.

עם זאת, לפי הפרסום במעריב, פרקליטי נתניהו הודיעו כי הם לא מתכוונים להגיש עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה לערוך שימוע בטרם הבחירות.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "ההאשמות על שוחד הן מגוחכות. ראש הממשלה נתניהו לא קיבל מאלוביץ' דבר ולא נתן לו דבר. הסיקור בוואלה היה שלילי והתגבר לקראת הבחירות. כל ההחלטות בעניין בזק אושרו על ידי כל הרגולטורים האחראיים, וראש הממשלה פעל ללא רבב, כפי שמשרד המשפטים קבע במסמך רשמי. להאשים בשוחד על שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה צעד אבסורדי שאין לו תקדים בתולדות המשפט. מגדל הקלפים הזה יקרוס בקרוב".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה