חדשות בארץ

ההסכם בימין: נציג עוצמה יהודית יכהן בוועדה למינוי שופטים

מההסכם שהוגש לוועדת הבחירות עולה כי איש עוצמה יהודית יכהן כחבר בוועדה למינוי שופטים. הערכה: הנציג בוועדה יהיה עורך הדין איתמר בן גביר

בן גביר (צילום: פלאש 90)בן גביר (צילום: פלאש 90)
אא

בהסכם שנחתם במסגרת הבלוק הטכני בין נציגי מפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, נכתב כי נציג עוצמה יהודית יכהן כחבר בוועדה למינוי שופטים. ההסכם הוגש אתמול (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית, ונחשף היום בעקבות בקשתו של עו"ד שחר בן מאיר.

הרקע להסכם הוא לאור הערכה כי לאחר שתורכב הממשלה, נציגי עוצמה יהודית יתפלגו מהבית היהודי ויפעלו כסיעה עצמאית באופוזיציה. על פי ההסכם: "היה והבית היהודי-האיחוד הלאומי יהיו בקואליציה, ואילו עוצמה יהודית תהא באופוזיציה, מוסכם כי הבית היהודי והאיחוד הלאומי יפעלו לבחירת נציג עוצמה יהודית כנציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים".

בדברי ההסבר להסכם נכתב כי הוא בוצע "מתוך אחריות גדולה לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, ובכדי שלא לאבד קולות לגוש הימין".

לפי ההסכם, על אף הריצה ברשימה מאוחדת, תחויב עוצמה יהודית להקים מטה בחירות נפרד, ותהיה אחראית לתקציב בחירות ולדיווחים לוועדה. כמו כן סוכם כי תכני הקמפיין והמסרים של שתי המפלגות יעבדו במנגנון משותף של מטה הבחירות המרכזי של סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי.

לאור הערכות אחרונות כי הרשימה תקבל שמונה מנדטים בבחירות, נחשבים שני המקומות של נציגי עוצמה יהודית כמקומות ריאליים ברשימה. השניים הם מיכאל בן ארי, שכבר כיהן בעבר כחבר כנסת, ועו"ד איתמר בן גביר שקיבל את המקום השמיני ברשימה. אם בן גביר ייכנס לכנסת, ההערכה היא כי הוא יקבל את תפקיד הנציג בוועדה למינוי שופטים.

ההסכם עורר ביקורת רבה במחנה השמאל, שתקף את נתניהו על שדחף להשגת ההסכם. כך, למשל, חברת הכנסת רויטל סוויד (העבודה) אמרה כי "בשביל הישרדות פוליטית, נתניהו מוכר את הוועדה למינוי שופטים לנוער הגבעות".

כאמור, בעקבות פנייתו של עו"ד שחר בן מאיר, הורה אתמול יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, לחשוף את כלל ההסכמים בין מפלגות שרצות במשותף ברשימה אחת. ההסכמים יפורסמו באתר האינטרנט של הוועדה.

תגיות:הבית היהודיבחירות 2019עוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה