חדשות בארץ

בנט לטראמפ: פרסם את עסקת המאה לפני הבחירות

שר החינוך קרא לנשיא ארצות הברית להניח את תוכנית השלום שלו על השולחן לפני שהבוחרים בישראל יצאו אל הקלפיות: "חברים לא שומרים סודות אחד מהשני"

  • כ"ב אדר א' התשע"ט
בנט בנאומו, היום (צילום: פלאש 90)בנט בנאומו, היום (צילום: פלאש 90)
אא

שר החינוך נפתלי בנט פנה היום (רביעי) לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בקריאה לפרסם את פרטיה של "עסקת המאה" – תוכנית השלום של הממשל – עוד לפני הבחירות.

בנאום שנשא בוועידת השלטון המקומי לחדשנות הנערכת בתל אביב, אמר בנט כי "אין ספק שטראמפ הוא חבר אמיתי של ישראל, אבל יחד עם זאת חברים לא שומרים סודות אחד מהשני". לדבריו, "כמעט מתחת לרדאר מתרחש מהלך שישנה את פניה של מדינת ישראל ויכול להמיט עלינו אסון בדמות הקמת מדינת פלסטין. תוכנית המאה של טראמפ מתקדמת, וכולם יודעים מה יש בה חוץ מהחשובים ביותר – אזרחי ישראל״.

״כולנו יודעים ש'עסקת המאה' תוגש מיד אחרי הבחירות בישראל", הוסיף שר החינוך, "אבל אנחנו, הישראלים, נמצאים בחשיכה לגבי התוכנית עצמה. נראה שכולם מתכננים את המדינה הפלסטינית מעל ראשנו: האמריקאים, הנסיך הסעודי, הפלסטינים, המלך הירדני, אפילו נשיא טורקיה ארדואן – אנטישמי מובהק – אפילו הוא חלק מהלופ. כולם בתמונה. כולם, חוץ מאיתנו, עם ישראל".

בנט טען כי הבחירות הקרובות מהוות "משאל על הקמתה של מדינת טרור פלסטינית", וכי בטרם יגשו לקלפי על הבוחרים לדעת מה מצפה להם לאחר הבחירות: "האם לנו, הישראלים, לא מגיע לדעת על מה אנחנו מצביעים ? למרות שאנו מכבדים עמוקות את הנשיא האמריקני, ולמרות שאף אחד לא מטיל ספק בכוונותיו הטובות, אלו אנחנו – הישראלים – שנשלם את המחיר על שגיאה קטלנית זו. הנשיא טראמפ, הנח את תוכנית פלסטין על השולחן. עשה זאת עכשיו, לפני שאנחנו בוחרים את הבחירות שלנו".

בראיון שלשום לכאן רשת ב' אמר בנט כי לאחר הבחירות יופעל על נתניהו לחץ חסר תקדים לקבל את מתווה טראמפ: "אני לא אומר שנתניהו הסכים לכך, אבל הוא ביקש לדחות את הצגת התוכנית לאחר הבחירות כי הצגתה לפני הייתה מקשה". בנט התייחס בכך לדברים שאמר חתנו ויועצו הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר – בראיון לרשת סקי ניוז בערבית – לפיהם התוכנית המדינית של הממשל "מפורטת מאוד ומתמקדת בשרטוט הגבולות ובפתרון סוגיות הליבה", וכי הוא מקווה שתוקם ממשלה פלסטינית אחת שתחבר את יהודה ושומרון לרצועת עזה. בנט הדגיש בדברי תגובתו כי אינו חושב שראש הממשלה מעוניין בהקמת מדינה פלסטינית, אך "תחת הלחץ הבינלאומי המטורף, המשפטי, התקשורתי והציבורי – טראמפ יכופף את ממשלת נתניהו-לפיד גנץ להקים מדינה פלסטינית".

"אני לא טוען שנתניהו יעשה מעשה שרון כדי לחלץ את עצמו מכתבי האישום", הוסיף בנט, "אבל אנחנו לא מעלים על דעתנו את עצימות הלחץ אחרי הבחירות. אני טרוד מזה שעוד חודשיים יקימו פה מדינה פלסטינית על כביש 6 ומה שקורה לנו בעזה יקרה גם בכפר סבא. זה לא צחוק, וגם נתניהו לא סופרמן".

תגיות:נפתלי בנטדונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה