חדשות בעולם

הסלמה בקשמיר: פקיסטן הפילה שני מטוסי קרב של חיל האוויר ההודי

מטוסי חיל האוויר של הודו הפציצו אתמול בחבל קשמיר שבפקיסטן מחנה אימונים של ארגון הטרור "ג'יש אל-מוחמד", האחראי לפיגוע מתחילת החודש בו נהרגו 40 שוטרים הודים. הבוקר התרחשה החרפה נוספת, כשפקיסטן הפילה שני מטוסי קרב הודיים שחדרו לשטחה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידרדרות חמורה בחבל קשמיר, בגבול שבין הודו ופקיסטן: צבא פקיסטן יירט הבוקר (רביעי) שני מטוסי קרב הודיים שחדרו לשטח האווירי הפקיסטני בקשמיר. שני טייסים הודים נהרגו, וטייס נוסף נשבה על ידי הצבא הפקיסטני. מוקדם יותר תקפו מטוסי קרב פקיסטניים מטרות בצד ההודי של קשמיר, ומטוסי חיל האוויר ההודי הופעלו כדי לסלקם.

ההסלמה המהירה באה לאחר שאתמול – לראשונה מאז מלחמת הודו-פקיסטן השלישית שארעה ב-1971 – תקפה הודו טריטוריה פקיסטנית בחבל קשמיר, שם התקיים מחנה אימונים של ארגון הטרור "ג'יש אל-מוחמד". סוכנות הידיעות ההודית ציטטה בכירים בחיל האוויר ההודי, שמסרו כי בשעה 03:30 לפנות בוקר, 12 מטוסי קרב תקפו מחנה טרור מרכזי בחבל קשמיר, באמצעות הטלה של 1,000 ק"ג פצצות.

התקיפה ההודית באה בתגובה לפיגוע שאותו ביצע "ג'יש אל-מוחמד" מוקדם יותר החודש במחוז קשמיר, בו נהרגו 40 שוטרים. בהמשך יצא הארגון בהודעה לפיה הוא מקבל עליו את האחריות לפיגוע הטרור.

הפיגוע נחשב למעשה כמתקפת הטרור הקטלנית ביותר נגד כוחות הביטחון בחבל קשמיר. החבל, שאוכלוסייתו הינה מוסלמית, נתון במחלוקת בין הודו ופקיסטן מזה עשורים. הוא נשלט ידי שתי המדינות ומתחלק למחוזות שליטה שונים, כשברקע מרחפת עמדות הצדדים, הטוענים לבעלות מלאה על החבל כולו.

הראשונה מבין המדינות לדווח על ההפצצה הייתה פקיסטן, שהודיעה כי מטוסי קרב הודיים חדרו לשטחה לעומק שישה ק"מ. היא טענה, עם זאת, כי המטוסים נהדפו תוך שהם "נפטרים" מהפצצות שלהם בחופזה ומבלי שהביאו לפגיעה בנפש או ברכוש. דובר כוחות הביטחון של פקיסטן, אסיף גאפור, אמר כי "המטוסים ההודיים חדרו מאזור מוזפראבאד. כשהם נתקלו בתגובה יעילה ומהירה מחיל האוויר הפקיסטני הם נאלצו להיפטר מהפצצות מהר בשעה שנמלטו". גאפור הוסיף כי הפצצות נפלו כולן בשטח פתוח ואף מבנה או אדם לא נפגע.

מנגד, שר החוץ של הודו, ויג'אי גוקהאלה, אמר כי טרוריסטים רבים נהרגו, כשבתוכם מפקדים בכירים בארגון. גורם אחר בממשלת הודו ציין כי 300 טרוריסטים נהרגו. עוד הוסיף שר החוץ ואמר כי ממשלתו קיבלה מידע מודיעיני אמין אשר לפיו לוחמים חמושים של הארגון מאמנים אנשים לתקיפות דומות על הודו. בעקבות כך החליטו בממשלה כי "נוכח הסכנה המיידית, תקיפת מנע הפכה להיות הכרחית לחלוטין", כך שר החוץ גוקהאלה.

תגיות:קשמירפקיסטןמטוסיםהודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה