חדשות יהדות

גל אנטישמיות פוקד את אירופה: השמצות, קללות וגידופים

אחרי חילול בית הקברות בצרפת, תופעת האנטישמיות רק גואה: מתחילת השבוע כבר נחשפנו לחמישה מקרים מחמש מדינות שונות

בית העלמין היהודי בקינצהיים שבצרפת, שחולל בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)בית העלמין היהודי בקינצהיים שבצרפת, שחולל בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)
אא

צרפת, ספרד, הולנד, פולין ויוון. אלו הן המדינות שהקהילות היהודיות שבהן נחשפו לאחרונה לגילויי אנטישמיות.

אתמול (שני) דווח כי המשטרה בספרד פתחה בחקירת אירוע שבו כתובות אנטישמיות וצלבי קרס נמרחו ורוססו במדריד.

כך גם דווח כי בקהילה היהודית שבצרפת רוססו צלבי קרס לאורך רחוב. אחד מהשכנים, אוליבר פרידמן, התראיין באולפן ynet ואמר: "זו תחושה קשה, אבל החיים שלי הם כאן. אני פוחד על אשתי, על ילדיי ועל עצמי. אני מסתכל אחרת על אנשים, כל יום אני תוהה אם זה יקרה שוב".

חרף האנטישמיות, פרידמן הצהיר כי עלייה לארץ ישראל זאת לא אפשרות שבאה בחשבון מבחינתו כעת: "החיים שלי הם כאן, אני עובד בצרפת, החברים שלי בצרפת, המשפחה שלי בצרפת. זה חלום, אבל החיים שלי פה".

זאת ועוד, ברחבי הבירה הפולנית, ורשה, הוצבו בתחילת השבוע, כרזות ושלטי ענק הנושאים תכנים אנטישמיים. שלטי הענק הללו נתלו על בנייני מגורים כשעליהם נכתב: "הבניינים האלה יוחזרו בקרוב ליהודים, כדי לספק את דרישותיהם". ואם לא די בכך, השלטים המדוברים נתלו בבירת פולין באזור הסמוך למיקומו של גטו ורשה בתקופת השואה.

כך גם באתונה, אתמול רוססו בחצר בית ספר יהודי כתובות נאצה אנטישמיות וגידופים נגד יהודים, שמפאת כבוד המקום לא נציין את תוכנם.

גם בבירת הולנד, אמסטרדם, צוירו צלבי קרס על בניינים בעיר. על פי הדיווחים, החשודים במעשה הם אוהדי כדורגל מהאג שביצעו זאת בעקבות משחקם המשותף של קבוצתם עם קבוצת אייאקס, המקורבת לקהילה היהודית בעיר.

לפני כשלושה חודשים רוססו תכנים אנטישמיים ואנטי-ישראליים, מול ביתו של פעיל בכיר בקהילה היהודית בספרד, אנחל מאס, אשר משמש כיו"ר ארגון יהודי שפועל נגד תנועת ה-BDS במדינה.

כזכור, רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', הותקף אתמול על ידי אלמונים שפרצו לביתו בבואנוס איירס. התוקפים הכו באכזריות את הרב דוידוביץ', והוא מאושפז בבית החולים במצב קשה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי, אמר בעקבות התקרית החמורה: "האנטישמיות מרימה ראש במדינות אירופה, בארה"ב, והלילה הרימה את ראשה האפל בארגנטינה. הקורבן הפעם – הרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ׳ שהוכה בביתו ואושפז במצב קשה. אדרוש הבוקר מממשלת ארגנטינה לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את התוקפים ולהגן על יהודי ארגנטינה".

תגיות:אירופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה