חדשות בארץ

עסקת הטיעון אושרה: השר לשעבר גונן שגב ירצה 11 שנות מאסר

שגב, לשעבר שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, הודה בעבירות של ריגול חמור לטובת איראן ובמסירת ידיעות לאויב

  • כ"א אדר א' התשע"ט
שגב בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שגב בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר הבוקר (שלישי) את הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות בחודש שעבר עם השר לשעבר, גונן שגב, וגזר עליו 11 שנות מאסר בפועל.

במסגרת הסדר הטיעון, הודה שגב בעבירות ביטחוניות פחותות בחומרתן מאלו שהואשם בהן בתחילה. סעיף האישום של סיוע לאויב בזמן מלחמה נמחק מכתב האישום, ושגב הודה בעבירות של ריגול חמור לטובת איראן ובמסירת ידיעות לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה.

שגב בן ה- 63 כיהן במהלך שנות התשעים כחבר כנסת. בין השנים 1996-1995 הוא מילא את תפקיד שר האנרגיה והתשתיות, ואף היה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. בעשור שעבר הוא נידון לחמש שנות מאסר לאחר שהורשע בניסיון להבריח סמים לישראל ובזיוף דרכון דיפלומטי. 

משפטו של שגב החל בחודש יולי שעבר והוא הואשם כי פעל כסוכן מודיעין עבור איראן. מפרטי כתב האישום שהותרו לפרסום עלה כי שגב, שהתגורר בשנים האחרונות בניגריה, היה בקשר רצוף מאז שנת 2012 עם גורמי ביון איראניים אותם הכיר במקום מגוריו. את הפגישות עם מפעיליו האיראניים הוא קיים במקומות שונים ברחבי העולם, כולל בטהראן בירת איראן. "במסגרת הקשר מול מפעיליו", נאמר בכתב האישום, "התבקש הנאשם לאסוף מידע מסוגים שונים ולפעול לקידום עניינים שונים. הנאשם פעל להשגת המידע ולהעברתו למפעיליו וכן למילוי משימות שונות שהתבקש". שגב הואשם כי בעשרות מקרים מסר מידע סודי לאויב וכי פעל בכוונה לפגוע בביטחון המדינה. בין היתר, הותר לפרסום כי הוא מסר למפעיליו שמות של אנשים הקשורים למערכת הביטחון בישראל, וכן מידע סודי אליו נחשף בעת כהונתו כשר האנרגיה והתשתיות.

בעקבות החלטת בית המשפט, מסרו עורכות הדין גאולה כהן ורחל אהרוני זאבי מפרקליטות מחוז ירושלים: "כתב האישום בו הודה שגב במסגרת הסדר כולל עבירות של ריגול חמור ומסירת ידיעות לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה. שגב הודה שפעל בשירות המודיעין האיראני במשך חמש שנים, עמד בקשר רציף עם מפעיליו באמצעות מערכת קשר חשאית ומוצפנת ומסר להם מידע מגוון, לרבות מידע סודי, ופגש אותם באיראן ובארצות שונות ברחבי העולם בדירות מסתור. שגב אף ניסה לקשר בין אזרחים ישראלים הקשורים לעולם הביטחוני למפעיליו האיראניים".

הפרקליטות ציינו עוד: "העונש אליו הגענו במסגרת הסדר הטיעון מאזן בין האינטרס הביטחוני המובהק כאשר לא מתנהל ההליך והסיכון האינהרנטי בתיקים מסוג זה לחשיפת שיטות פעולה וחומרים מודיעיניים תוך כדי ההליך. מלאכת החשיפה, החקירה, העמדה לדין וגזר הדין שניתן היום מבטאים הישג משמעותי לשב"כ, למשטרת ישראל ולפרקליטות, כאשר אדם שהתגורר באפריקה וריגל לטובת איראן מורשע ומרצה עונש מאסר ממושך בישראל".

פרקליטו של שגב, משה מזור, אמר מצדו כי "גזר הדין הוא מידתי והולם את נסיבות הפרשה. התחושה של הציבור כאילו ההסדר מקל נובעת מזה שהציבור לא נחשף לרוב רובה של הפרשה. מר שגב הביע חרטה כנה על מעשיו, וחרף העובדה שצוין בגזר הדין שההסדר מקל, בית המשפט קיבל אותו, ואנחנו סבורים שזה בעקבות הדברים שלא נחשפו".

תגיות:איראןריגולגונן שגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה