חדשות בארץ

מבוכה לעבודה: יו"ר ועדת הבחירות שוקל לפסול את מועמדותו של טל רוסו

האלוף במיל' רוסו כיהן כמפקד פיקוד העומק עד ה- 10 במאי 2017, בתנאי קבע. השופט חנן מלצר סבור כי יש בכך משום אי עמידה בתנאי הצינון, וביקש מרוסו וממפלגת העבודה להציג את עמדתם

גבאי ורוסו במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גבאי ורוסו במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית בודקת האם יש לפסול את האלוף במיל' טל רוסו, מספר 2 ברשימת מפלגת העבודה, מלרוץ לכנסת ה- 21, וזאת בשל אי עמידה לכאורה בתקופת הצינון של 3 שנים הנדרשת מאלופים ששירתו בקבע.

במכתב ששלח יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, לרוסו, למפלגת העבודה וליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נכתב: "בבדיקת רשימות המועמדים לכנסת עלה כי מועמד מס' 2 ברשימת המועמדים שהגישה מפלגת העבודה הישראלית, מר טל רוסו, כיהן עד לתאריך 10 במאי 2017 בתפקיד מפקד פיקוד העומק, בדרגת אלוף, במילואים בתנאי קבע".

לדברי מלצר, עובדה זו מהווה בעיה מבחינת הצינון, "שכן לכאורה מתום שירותו הנ"ל לא חלפו 3 שנים". לאור זאת, ביקש יו"ר ועדת הבחירות מרוסו וממפלגת העבודה, וכן ממנדלבליט, להציג בפניו את עמדתם בסוגיה עד ליום ראשון הבא, ה- 3 במרץ.

יו"ר העבודה אבי גבאי חיפש לשריין ברשימת המפלגה אישיות ביטחונית מובילה אך התקשה למצוא מועמד שיסכים להצטרף למפלגה המדשדשת בסקרים. בשבוע שעבר הוא השיג לבסוף את מבוקשו כשהודיע על הצטרפותו של רוסו. כעת מתברר כי הישג זה נתון בספק.

ממפלגת העבודה נמסר כי "האלוף במיל' טל רוסו השתחרר מצה"ל בפברואר 2014 וחזר לשירות מילואים לתפקיד מפקד מפקדת העומק, לבקשתו של הרמטכ"ל אייזנקוט. רוסו, לשעבר אלוף פיקוד דרום וראש אגף מבצעים הוא לוחם עתיר זכויות. אנחנו בטוחים שהדברים יובהרו והוא ייצג את אזרחי ישראל בכבוד בכנסת הבאה".

מועמד נוסף לכנסת שגורלו הפוליטי נתון כעת על כף המאזניים הוא פנחס עידן, המשובץ במקום ה- 19 ברשימת הליכוד. עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, נחשב לעובד מדינה בכיר, ועל פי החוק היה אמור להתפטר מתפקידו בתחילת ינואר כדי שיוכל להתמודד לכנסת. הוא לא עשה זאת, וכדי להיחלץ מן המבוך המשפטי הוא ביקש ב- 6 בינואר להורידו ב- 4 דרגות בסולם הדירוג של הרשות כדי שלא ייחשב כ"בכיר". בוועדת הבחירות בוחנים האם מדובר במהלך שבוצע אך ורק לצורך הגשת המועמדות, וביקשו מהליכוד ומעידן להציג את עמדתם בנושא עד ליום ראשון הקרוב.

תגיות:הליכודמפלגת העבודהבחירות 2019טל רוסו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה