טהרת המשפחה

"אני נשארת כאן, על המדרגות", אמרה אשת המגיד לבלנית

הבלנית אינה יודעת את נפשה. הרי לא תוכל לפתוח את שערי המקווה בכל שעה, לכל אישה שתגיע מאוחר. ומצד שני... למנוע מאישה מצווה כה גדולה...

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

שעת לילה מאוחרת. הבלנית במקווה העיירה ניגשת לסגור את שערי המקום ולפרוש לשנת ליל.

אל שערי המקווה ממהרת באותו רגע אישה צעירה. רגליה נושאות אותה במהירות, רק להספיק, להספיק לטבול במקווה בזמן, בליל המצווה. בבית הותירה האישה את בעלה, ר' דב בער, המגיד ממזריטש, והיא – את מצוות בוראה ממהרת לעשות.

פניה מאירות כשהיא רואה שהבלנית עודנה נמצאת במקום, אך הבלנית לא שתה את לבה לפנים המתחננות שמולה. המקווה כבר סגור. השערים נעולים. לא ניתן עוד להיכנס.

אשת המגיד, נושאת אל הבלנית את עיניה בתחינה. במילים מהירות היא מסבירה את הסיבות לאיחור ומבקשת בכל לבה, רק עוד מספר דקות, שתאפשר לה הבלנית להיכנס. לטבול לטהרה. אך הבלנית תקיפה. למקווה הטהרה שעות פתיחה ברורות, ועליה לשוב לביתה, למשפחתה שלה. "שובי מחר", היא אומרת לאישה שמולה.

אשת המגיד אינה מוכנה לוותר. היא מתחננת בדמעות שליש, אך משמתמידה הבלנית בסירובה, מתמידה גם היא ומבהירה כי לא תוותר. "אני נשארת כאן, על המדרגות", היא מצהירה.

הבלנית אינה יודעת את נפשה. הרי לא תוכל לפתוח את שערי המקווה בכל שעה, לכל אישה שתגיע מאוחר. ומצד שני... למנוע מאישה מצווה כה גדולה...

לפתע נשמע קול קרקוש גלגלים. כרכרה הדורה נעצרת אל מול שערי המקווה, וארבע אצילות כבודות יוצאות מתוכה, מבקשות מן הבלנית להיכנס. לטבול.

אל מול נשים חשובות כל כך, אין הבלנית יכולה לסרב. היא משלימה עם האיחור הצפוי, ופותחת את שערי המקווה. יחד עם ארבע האצילות, היא מכניסה גם את אשת המגיד. "היתה לך סייעתא דשמיא מיוחדת", היא אומרת לה. אשת המגיד מהנהנת. היא יודעת. סייעתא דשמיא מיוחדת במינה.

חמש הנשים יוצאות משעריו של מקווה הטהרה. ארבע האצילות עולות על כרכרתן, אך בטרם יסעו – הן פונות אל אשת המגיד, מציעות לה להצטרף. נסיעה עד הבית. אשת המגיד, שמחה על ההזדמנות שנקרתה לה להגיע הביתה במהירות ובקלות בשעת לילה מאוחרת כל כך, נענית. היא יורדת מן הכרכרה בפתח ביתה, וכשמפנה את ראשה להודות לאצילות שעזרו לה כל כך, היא נדהמת. הכרכרה נעלמה ואיננה.

היא פונה אל ביתה, מספרת לבעלה על המעשה. "דעי לך", אומר לה בעלה הקדוש, המגיד ממזריטש, "היו אלו האימהות הקדושות – שרה, רבקה, רחל ולאה. הן ראו את עקשותך, ראו את הלהט לדבר המצווה, ובאו לעזרתך, כדי שתזכי לטבול בזמן".

בשנים הבאות יואר עולם החסידות באורו של הצדיק רבי אברהם המלאך, הצדיק שנשמתו ירדה אל העולם באותו הלילה, בו נפקדה אשת המגיד בזכות התעקשותה למצווה. בזכות ארבע האימהות.

מתחברות – ייעוץ והכוונה לטהרת המשפחה. 02-6301516

תגיות:טהרת המשפחהטבילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה