חדשות בעולם

היסטוריה בסעודיה: אישה מונתה לראשונה לשגרירה

הנסיכה רימא בינת בנדר תכהן בתפקיד שגרירת סעודיה בארצות הברית במקומו של הנסיך ח'אלד בן סלמאן, שנאלץ לפרוש מתפקידו בשל פרשת חיסולו של העיתונאי ג'מאל ח'אשוקג'י

  • י"ט אדר א' התשע"ט
מוחמד בן סלמאן (קרדיט: שאטרסטוק)מוחמד בן סלמאן (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן – המושך בחוטים מאחורי הקלעים בממלכה השמרנית – ממשיך במאמציו להפגין כלפי המערב את פניה הליברליים של ארצו. במהלך ראשוני מסוגו, הודיעה אמש (מוצאי שבת) סוכנות הידיעות הסעודית וא"ס כי המלך סלמאן בן עבד אל-עזיז הוציא צו למינויה של הנסיכה רימא בינת בנדר לשגרירת הממלכה בארצות הברית.

הנסיכה רימא היא בתו של בנדר בן סולטאן, לשעבר ראש המודיעין הסעודי ומי שכיהן בתפקיד השגריר בוושינגטון בין השנים 2005-1983. המינוי החריג מגיע במסגרת ניסיונותיו של יורש העצר, הנתפס כאיש החזק בממלכה, לקדם את "חזון 2030" – תוכניתו השאפתנית לפיתוחה הכלכלי והחברתי של סעודיה, שאמורה להוביל לגיוון כלכלתה ולהפחתת תלותה בייצוא הנפט. כחלק מצעדים אלו, יזם הנסיך מוחמד סדרת צעדים לקידום מעמד האשה בסעודיה, אם כי לתקשורת המערבית הגיעו גם עדויות על הפרת זכויותיהן של נשים.

כזכור, הנסיך מוחמד ספג מכה בעקבות פרשת חיסולו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'אשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בתחילת אוקטובר 2018. לאחר התפתלויות רבות נאלצה סעודיה להודות כי את החיסול ביצעו סעודים, חלקם מהמעגל המקורב לנסיך, אך הכחישה בתוקף את הטענות לפיהן יורש העצר הוא שהורה על החיסול. הפרשה גררה ביקורת נוקבת במערב – כולל בקונגרס האמריקני – על סעודיה, אם כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המשיך לתת גיבוי למשפחת המלוכה הסעודית.

המינוי הסעודי החדש בוושינגטון הינו תוצר לוואי נוסף של הפרשה: הנסיכה רימא מחליפה את השגריר הקודם, ח'אלד בן סלמאן, אחיו הצעיר של יורש העצר. ח'אלד נאלץ לעזוב את וושינגטון ולא לחזור אליה, לאחר שהתברר כי שיקר כשהכחיש כל קשר של סעודיה לפרשה. עם זאת, הוא לא הורחק ממעגלי השלטון הסעודיים: צו מלכותי נוסף שפורסם אמש מינה אותו לתפקיד סגן שר ההגנה.

תגיות:סעודיהמוחמד בן סלמאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה