חדשות בארץ

נתניהו: אדון עם פוטין בתוקפנות איראן ובחיזוק התיאום בין צה"ל לצבא רוסיה

ראש הממשלה דחה את דבריו של מזכיר המועצה האיראנית לביטחון לאומי, שטען כי איראן השיגה 90 אחוזים מיעדיה בסוריה: "העולם שומע הרבה מאוד שקרים מאיראן"

  • י"ט אדר א' התשע"ט
נתניהו, הבוקר (צילום: עומר מירון, לע"מ)נתניהו, הבוקר (צילום: עומר מירון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) כי ידון עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בהתפתחויות במזרח התיכון ובתוקפנות האיראנית.

הפגישה בין נתניהו ופוטין, שהייתה אמורה להתקיים בשבוע שעבר, נדחתה לבקשת ראש הממשלה בשל האילוצים הפוליטיים של מערכת הבחירות. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "ביום רביעי הקרוב אפגש במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שוחחנו בטלפון שיחה מקדימה לקראת המפגש הזה, וכמובן שהנושא של איראן יהיה בראש סדר הדיונים שלנו, על כך הסכמנו. אני אדון עמו על ההתפתחויות באזור ובתוקפנות האיראנית".

"נדון גם בחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין צה״ל לצבא רוסיה", הוסיף ראש הממשלה, "כדי לשמור על היציבות ולמנוע חיכוכים מיותרים באזור. השיחות הללו חשובות לביטחון, חשובות לצה"ל וחשובות מאוד למדינת ישראל".

נתניהו התייחס לדברים שאמר אתמול מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, לפיהם ארצו השיגה 90 אחוזים מיעדיה בסוריה. ראש הממשלה הגיב באומרו כי מדובר בשקר: "זה נכון שהם מנסים וזה נכון שאנחנו בולמים אותם. לפני כחודש אמר גורם איראני אחר שהם רק 'מייעצים' לסוריה. העולם שומע הרבה מאוד שקרים מאיראן".

"יש לי מסר ברור למשטר האיראני שרוצה בהשמדת ישראל", הבהיר נתניהו, "ישראל תמשיך לפעול ככל שיידרש כדי לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה".

במהלך דבריו העלה נתניהו על נס את שיגורה של החללית הישראלית "בראשית" לעבר הירח, שהתרחש ביום שישי לפנות בוקר: "זה היה רגע של גאווה עצומה והתרגשות עצומה. זהו צעד גדול מאוד למדינת ישראל וצעד ענק לטכנולוגיה הישראלית. אני רוצה שאזרחי ישראל יידעו שהתנ"ך שלנו יגיע לירח, וגם הכתובת שרשומה מתחת למצלמה: 'עם ישראל חי'. זה דבר שאפשר היה רק לחלום עליו".

"עכשיו צריך רק לקוות שהחללית תשלים את המשימה ותנחת על הירח. זה החלק הקשה ביותר. אבל עם זאת, עצם העובדה שאנחנו המדינה הרביעית, אחרי שלוש מעצמות – ארצות הברית, רוסיה וסין, שלוש המדינות ששיגרו לירח – שמנסה, ואולי אף תצליח להיות המדינה הרביעית, היא כבוד עצום למדינת ישראל, והבעת אמון ביכולות שלנו, בתעוזה שלנו ובעתיד שלנו".

תגיות:איראןולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה