חדשות בארץ

בתוך יממה: סוכלה הברחת עשרות ציפורים לשטח ישראל ללא אישור

אנשי משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, שעצרו נוסע חשוד לבדיקה במסלול הירוק בנתב"ג, נדהמו לגלות 14 ציפורים אותן הטמין במזוודתו. ניסיון הברחה נוסף של עשרות ציפורים סוכל במעבר חיזמה

  • י"ט אדר א' התשע"ט
(קרדיט: משרד החקלאות)(קרדיט: משרד החקלאות)
אא

מפקחי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורשות הטבע והגנים עצרו, במסגרת מבצע משותף, נוסע שחזר מבלגיה וניסה לעבור במסלול הירוק בנתב"ג. הנוסע העלה את חשדם של המפקחים, שעצרו אותו לבדיקה. המפקחים עצמם נדהמו ממה שראו עיניהם: לא פחות מ- 14 ציפורים הוטמנו בתוך מזוודתו של הנוסע. עלותן של הציפורים נאמדת בכ- 14,000 שקלים.

בעלי הכנף הובאו ללא רישיון ייבוא ממנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות וללא תעודות בריאות כמתחייב בחוק. המבריח, אדם בשנות ה- 40 לחייו, הינו תושב ישראל ובבעלותו חווה לגידול ציפורים. בחקירתו סיפר כי הבריח את הציפורים במטרה למכור אותן בארץ. הציפורים הוחרמו והחשוד הועבר לחקירה.

מספר שעות לאחר מכן, במקרה אחר, איתרו מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות שני חשודים תושבי ישראל, אשר ניסו לעבור במעבר חיזמה, בסמוך לשכונת פסגת זאב בירושלים, כשבאמתחתם כ- 70 ציפורי חוחיות. מבדיקת המפקחים עלה כי הציפורים הגיעו ללא תעודת בריאות וטרינרית ולא עברו את הבדיקות הנדרשות לייבוא בעלי כנף לישראל. מחקירתם של שני החשודים עלה כי הם התכוונו למכור את הציפורים אך נתפסו בטרם הצליחו לחצות את המעבר. הם עוכבו לחקירה, והציפורים הועברו בחזרה לשטחי יהודה ושומרון.

ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בנתב"ג, הסביר את החשיבות במניעת הברחתם של ציפורים לתוך שטחי ישראל מבלי שניתן אישור להכנסתן: "בעלי חיים, ובפרט ציפורים, המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש, מהווים סכנה, ובאפשרותם להפיץ מחלות, כגון שפעת העופות, ופגיעה ממשית בבריאות בעלי החיים".

(קרדיט: משרד החקלאות)(קרדיט: משרד החקלאות)

תגיות:משרד החקלאותהברחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה