חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ מוביל על נתניהו, שוויון בין הגושים

הסקר, שפורסם ב"ידיעות אחרונות", מלמד על התחזקות מחנה השמאל בעקבות ההודעה ביום חמישי על החיבור בין חוסן לישראל ליש עתיד

  • י"ט אדר א' התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סקר חדש שהתפרסם הבוקר (ראשון) בעיתון "ידיעות אחרונות" מלמד כי המפץ הפוליטי שחוללו בני גנץ ויאיר לפיד ביום חמישי האחרון יוצר שוויון מוחלט בין גוש הימין לגוש השמאל.

על פי הסקר, אותו ערכו מינה צמח ומנו גבע ממכון "מדגם", לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים, לעומת 29 מנדטים לליכוד. מדובר בירידה של מנדט אחד עבור 2 המפלגות, לעומת הסקר שנערך ביום חמישי, לאחר שמפלגות חוסן לישראל ויש עתיד הודיעו על החבירה ביניהן.

מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי, שאיבדה בסקר הקודם 2 מנדטים, מתאוששת קלות במנדט אחד ומקבלת 9 מנדטים. הימין החדש נשאר עם 6 מנדטים, בעוד "איחוד מפלגות הימין" – הרשימה המשותפת לבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית – מתחזקת במנדט ועולה ל- 5.

יהדות התורה נשארת יציבה על 7 מנדטים. גם ש"ס ללא שינוי – עם 5 מנדטים. במגזר הערבי – חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי – עם 7 מנדטים, ורע"ם-בל"ד עם 5 מנדטים. במספר המנדטים של ישראל ביתנו, כולנו ומרצ לא חל שינוי – 4 לכל אחת מהן. גשר של אורלי לוי אבקסיס וזהות של משה פייגלין אינן עוברות את אחוז החסימה.

מבחינת המאזן בין הגושים – גוש הימין מקבל 48 מנדטים, ובתוספת המפלגות החרדיות עומד על 60 מנדטים. מחנה השמאל – הכולל את כחול לבן, העבודה ומרצ – מקבל 48 מנדטים, ובצירוף הגוש החוסם של המפלגות הערביות זוכה ל- 60 מנדטים.

הסקר החדש ממשיך את המגמות שבאו לידי ביטוי בסקרים שנערכו ביום חמישי לאחר ההודעה של גנץ ולפיד על החיבור בין חוסן לישראל ליש עתיד. בדומה להם, הוא מלמד על התחזקות מחנה השמאל ועל הקשיים בהם ייתקל ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרך להקמת ממשלה חדשה בראשותו.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה