חדשות בארץ

אחרי המפץ הפוליטי: גנץ מזנק בסקרים, נתניהו יורד ‏

בסקרים שפורסמו בחדשות 13 ובכאן חדשות, הימין יורד אך עדיין זוכה ליתרון קל על מחנה השמאל. על פי סקר חדשות 12, נוצר תיקו בין גוש הימין-חרדים לבין גוש השמאל-ערבים

  • ט"ז אדר א' התשע"ט
(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

סקרים חדשים שפורסמו הערב (חמישי), לאחר הודעתם של בני גנץ ויאיר לפיד על הקמת מפלגת כחול לבן, מלמדים על זינוק בכוחה של המפלגה המאוחדת, ירידה במספר המנדטים של הליכוד, וצמצום הפער בין גושי השמאל והימין.

הסקר שפורסם בחדשות 13 הוא הגרוע ביותר מבחינתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הסקר, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, הליכוד צולל ל- 26 מנדטים, בעוד האיחוד של גנץ-לפיד בצירוף גבי אשכנזי זוכה ל- 36 מנדטים.  מפלגת העבודה חוזרת למספרים נמוכים ומקבלת 5 מנדטים בלבד. ישראל ביתנו אף היא עם 5 מנדטים. גם הימין החדש יורד, וזוכה ל- 5 מנדטים בלבד, בעוד הבלוק הטכני של הבית היהודי-האיחוד הלאומי עם עוצמה יהודית מוכיח את עצמו ומקבל 8 מנדטים.

במפלגות החרדיות – יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים וש"ס 6. במגזר הערבי, מפלגות חד"ש ותע"ל, שהחליטו ברגע האחרון לרוץ יחד, מקבלות 10 מנדטים, בעוד בל"ד ורע"מ, שרצות אף הן ברשימה אחת, נמצאות על גבול אחוז החסימה ומקבלות 4 מנדטים בלבד. גם כולנו ומרצ מתנדנדות, וזוכות ל- 4 מנדטים בלבד.

למרות הניצחון הברור של כחול לבן על הליכוד, על פי סקר זה גוש הימין בצירוף החרדים עדיין מוביל עם 61 מנדטים לעומת גוש השמאל.

בסקר כאן חדשות, שנערך על ידי Direct polls, הפער בין גנץ לנתניהו נמוך יותר – כחול לבן מקבלת 35 מנדטים, והליכוד עולה ב- 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם של כאן חדשות – ל- 32. גם בסקר זה, מפלגת העבודה יורדת שוב למספר חד-ספרתי של מנדטים – מ- 10 ל- 8. הימין החדש יורד ל- 7 מנדטים, והבית היהודי-האיחוד הלאומי יחד עם עוצמה יהודית מקבלים 6 מנדטים.

ש"ס זוכה גם בסקר זה ל- 6 מנדטים, ויהדות התורה מקבלת 6. ישראל ביתנו עם 5, מרצ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, אך כולנו נותרת מחוץ לכנסת. כך גם מפלגת בל"ד. רשימת חד"ש-תע"ל זוכה ל- 11 מנדטים. גם בסקר זה נשמר היתרון של הימין – עם 62 מנדטים.

בסקר חדשות 12, שנערך על ידי מינה צמח ומנו גבע, הפער בין כחול לבן לליכוד עומד על 6 מנדטים – 36 לעומת 30. המפץ הפוליטי מחליש גם בסקר זה את מפלגת העבודה, שמקבלת 8 מנדטים לעומת 10 בסקר הקודם של חדשות 12. הימין החדש יורד במנדט אחד – ל- 6. גם ש"ס נחלשת קמעה ל- 5 מנדטים, בעוד יהדות התורה ממשיכה להיות יציבה עם 7 מנדטים. המפלגות הערביות מקבלות יחד 12 מנדטים. בסקר זה לא ניכרת השפעתו של הבלוק הטכני שצירף את עוצמה יהודית לבית היהודי-האיחוד הלאומי, והרשימה המאוחדת מקבלת 4 מנדטים בלבד. כך גם ישראל ביתנו, כולנו ומרצ.

מבחינת המאזן בין הגושים – גוש הימין בצירוף החרדים נחלש ב- 2 מנדטים, ולראשונה מזה זמן רב נוצר שוויון 60:60 בינו לבין גוש השמאל בצירוף המפלגות הערביות.

תגיות:סקריםבחירות 2019בני גנץבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה