חדשות בארץ

האם השריון בליכוד לבית היהודי אינו חוקי?

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, העריך כי התחייבות נתניהו בנוגע לשריון נציג הבית היהודי ברשימת הליכוד תגיע לבחינה משפטית בפני הוועדה

בן דהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן דהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, הסתייג היום (חמישי) מההסכם שהושג בין הליכוד והבית היהודי, לפיו איש הבית היהודי ישוריין במקום ה- 28 ברשימת הליכוד. בראיון לרשת ב', אמר מלצר: "נראה שהשריון בליכוד לבית היהודי יגיע לבחינה משפטית". עוד הוסיף כי "לא היה לזה שום תקדים בעבר".

בתוך כך, במכתב חריף שנשלח על ידי מרצים בכירים למשפט חוקתי אל יו"ר ועדת הבחירות, גם נטען כי הבטחת נתניהו לשריון נציג הבית היהודי בליכוד אינה חוקית. לדבריהם, עצם השריון מאפשר דה-פקטו התמודדות של מפלגה אחת בשתי רשימות שונות - עובדה אשר אינה עולה בקנה אחד עם חוקי הבחירות לכנסת. זאת ועוד, לדבריהם, בהינתן שנתניהו התחייב כי לאחר הבחירות סיעתו תחליט על פילוגו של אותו מועמד "התחייבות זו עומדת בניגוד לדין באשר להתפלגות". עם זאת, ועדת הבחירות המרכזית דחתה את מכתבם תוך שהיא מבהירה כי רק לאחר שתוגש רשימת הליכוד באופן רשמי לוועדה ניתן יהיה להגיש תלונה רשמית.

נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, יוחנן פלסנר, הוסיף כי "על פי החוק, המפלגות יצטרכו להגיש תוך מספר ימים למזכיר הכנסת את הסיכומים ביניהם, גם אם הם היו בעל פה. הרי דובר בין הליכוד לבית היהודי גם על הסכם קולות עודפים, ועל תיקים שהליכוד תעביר למפלגת הציונות הדתית המאוחדת. יש מחויבות לגילוי ציבורי של הסכמים קואליציוניים, שיכול לשמש במקרה הזה כאסמכתא עבור ועדת הבחירות", כך פלסנר.

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, האמור לקבל את השריון של הבית היהודי בליכוד, אמר לחברת החדשות: "אם תובא הסוגיה לבית משפט, אין צורך לדאוג. גם לנו יש יועצים משפטיים". ממפלגת הליכוד מסרו כי "אין תגובה".

בתוך כך, על רקע אמירתו של ראש השב"כ, נדב ארגמן, שלפיה מדינה זרה תנסה להתערב בבחירות לכנסת, נשאל על כך השופט מלצר בראיון אך הוא השיב: "לא רוצה להתייחס, אלה נושאים שהשתיקה יפה להם". עוד הוסיף כי "בימים הקרובים נכריע אם שימוש בבוטים ופייקים בידי מפלגות הוא בלתי חוקי".

תגיות:הבית היהודיהליכודבחירות 2019אלי בן דהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה