חדשות בארץ

ירידת הדורות: משרד החינוך בוחן יוזמה להפסקה בשיעור כל 20 דקות

דו"ח מקיף שהוגש למשרד החינוך ממליץ כי בתום 20 דקות מתחילת השיעור יש לעבור למשחק או להפעלה אומנותית. משרד החינוך: הדו"ח התקבל ובימים אלה הוא נבחן ונלמד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לשכת המדען הראשי במשרד החינוך ביחד עם המנהל הפדגוגי הזמינו דו"ח אשר נערך על ידי היוזמה למחקר יישומי בחינוך, בנושא יעילות הפוגות קצרות במהלך השיעורים. בפתח הדו"ח, אשר מסקנותיו הוגשו בשבוע שעבר למשרד החינוך, מודגש כי הוא הוזמן "לקראת קבלת החלטה אם לשלב הפוגות בזמן שיעור ככלי פדגוגי בבתי הספר היסודיים בישראל".

שיעור ממוצע בבתי הספר כיום אורך 45 דקות. כאמור, הדו"ח מציע לבחון שינוי במבנה השיעור כך שבמהלך שיעורי מתמטיקה, אנגלית, מדעים וחינוך לשוני, תיעשה הפסקה אשר תימשך בין 2 ל-5 דקות לצורך התרעננות. "זה יאפשר לילדים לחזור לשיעור ממוקדים יותר", מסבירה הפסיכולוגית הראשית במשרד החינוך, ד"ר חוה פרידמן.

הדו"ח נכתב על ידי צמד החוקרות לחינוך, רונית רם צור ממכללת סמינר הקיבוצים וד"ר עדו ליטמנוביץ', מהיוזמה למחקר יישומי בחינוך. הדו"ח מסקר את היעילות בהפוגות ואת שלל יתרונותיה, זאת לצד מספר הסתייגויות. בין הפעילויות שהוצעו בדו"ח נמנות פעילות אירובית, יוגה ו"מיינדפולנס".

לדברי ד"ר פרידמן, לא כל הילדים מסוגלים לשמור על קשב במשך זמן ממושך, "לכן נכון לשלב מודל של הפוגה, שיאפשר להם לחזור לשיעור ממוקדים יותר". היא ציינה כי בסופו של דבר המודל חייב להתאים לשונות הטבעית בין הילדים: "אנחנו סומכים על המורים שיידעו להיות רגישים ושייצרו את ההתאמות הנדרשות למגוון הצרכים בכיתה".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מסר בתגובה כי "מדובר במהלך אחד מתוך שורה של תכניות עומק לשיפור האיכות וחוויית הלמידה בבית הספר היסודיים, שמטרתן להפוך את הלימודים למשמעותיים ורלוונטיים. אנו ממליצים לעשות הפוגה קלה, ככל שנדרש, במהלך השיעור ולהטמיע פרקטיקות למידה שונות ומגוונות, שגם בהן יש כדי להקנות מיומנויות לימודיות נוספות".

תגיות:חינוךלימודיםהפסקהמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה