חדשות בארץ

המפץ הפוליטי: לפיד יקבל את תיק החוץ בממשלת גנץ, יעלון את הביטחון

בהסכם האיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד נקבעה חלוקת התיקים העתידית בממשלה הבאה בין ראשי הרשימה. גנץ ולפיד סיכמו על רוטציה ביניהם בתפקיד ראש הממשלה

  • ט"ז אדר א' התשע"ט
אשכנזי, לפיד, גנץ ויעלון (מתוך הטוויטר של לפיד)אשכנזי, לפיד, גנץ ויעלון (מתוך הטוויטר של לפיד)
אא

ההסכם שהושג הלילה בין בני גנץ ליאיר לפיד כולל לא רק הסכמה על רוטציה ביניהם בתפקיד ראש הממשלה, אלא גם פירוט של חלוקת התיקים בין בכירי הרשימה, באם היא זו שתרכיב את הממשלה הבאה.

על פי הדיווחים השונים, גנץ התחייב כי בתקופת כהונתו כראש הממשלה, בחציה הראשון של הקדנציה, לפיד ימונה לשר החוץ. משה יעלון אמור – על פי ההסכם – לחזור למשרד הביטחון, ממנו התפטר במאי 2016. בחלקה השני של הקדנציה, לפיד ייכנס למשרד ראש הממשלה וגנץ יעבור למשרד הביטחון.

לא ברור מה התפקיד שיקבל הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שנחשב למי שדחף מאחורי הקלעים לאיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד. בשלב זה ידוע כי הוא ישובץ במקום הרביעי ברשימה המשותפת. בחדשות 13 דווח כי הארבעה החליטו על הקמת פורום בו יקבלו במשותף את ההחלטות הפוליטיות.

מפרטים נוספים של ההסכם עולה כי לפיד קיבל 13 חברי כנסת ב- 30 המקומות הראשונים של הרשימה. כך גם גנץ, כאשר אשכנזי נחשב לשריון שלו. יעלון יקבל 4 מקומות בלבד.

בהודעה שנמסרה הבוקר מטעם חוסן לישראל, תל"ם ויש עתיד נאמר: "מתוך אחריות לאומית החליטו בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון על הקמת רשימה מאוחדת אשר תהווה את מפלגת השלטון החדשה של ישראל. מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים בטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת".

"מתוך הכרה בחשיבות הרגע והמשימה הלאומית החליט גם רא"ל גבי אשכנזי להצטרף למפלגה החדשה. ראשי המפלגה ימסרו הודעה מיוחדת בהמשך היום", נאמר בסיום ההודעה.

פריצת הדרך בשיחות לאיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד נרשמה ביממה האחרונה. בני גנץ ויאיר לפיד הגיעו אתמול לסביון לפגישה בביתו של הלל קוברינסקי, ראש מטה יש עתיד. פגישה זו התקיימה לאחר משא ומתן לילי בין הצדדים, והלילה צורף למגעים גם גבי אשכנזי. מי שנותרה בחוץ היא יו"ר מפלגת גשר, אורלי לוי אבקסיס, שהוציאה אמש הודעה על ריצה עצמאית של מפלגתה בבחירות ומתחה ביקורת נוקבת על התנהלותו של גנץ במשא ומתן עמה.

גנץ ולפיד פרסמו הבוקר ברשתות החברתיות תמונה ראשונה של ארבעת מובילי המפלגה המאוחדת, שתיקרא "כחול לבן". הערב בשעה 20:00 ימסרו הארבעה הצהרה לתקשורת בגני התערוכה בתל אביב.

תגיות:יאיר לפידבני גנץמשה יעלוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה