חדשות בארץ

נחשף: טיל חודר בונקרים

חברת רפאל חשפה לראשונה את ה"ROCKS" - טיל אוויר-קרקע חדשני המשמש לטווחים ארוכים במיוחד ונע במהירות על קולית המיועד לניטרול מטרות מתחת לפני הקרקע

"רוקס" (צילום: דוברות רפאל)"רוקס" (צילום: דוברות רפאל)
אא

במהלך תערוכת הנשק היוקרתית "AeroIndia", המתקיימת בימים אלה בבנגלור שבהודו, חשפה חברת רפאל טיל אוויר-קרקע חדשני בעל יכולת טווח ארוכה, שנועד להתמודדות עם מטרות תת-קרקעיות. הטיל, המכונה בשם "רוקס" (ROCKS) ואשר מיועד להתמודדות עם מטרות מתחת לפני השטח, מה שיחשיב אותו כ"חודר בונקרים".

הטיל מצויד בראש קרב קטלני במיוחד ובמערכות GPS המבטיחות ביות מדויק, זאת בנוסף ליכולות המאפשרות לו לחמוק מאתגרים טכנולוגיים ופיזיים. הטיל החכם יוכל להיות כלי עזר רב עוצמתי מול האתגרים שניצבים לפתחו של צה"ל, אשר נאלץ להתמודד בשנים האחרונות אל מול המנהרות שנחפרו על ידי חמאס, וכמו כן בהתמודדות של ישראל מול מאגרי הנשק של איראן בסוריה אשר חלקם שוכנים בבונקרים תת-קרקעיים ממוגנים היטב.

הטיל מחזיק ביכולות פעולה ארוכת-טווח משמעותית מחוץ לאזורי הכיסוי של מערכות ההגנה האוויריות של מדינות האויב הסובבות את ישראל, והוא מסוגל לנוע לעבר המטרה ביכולת על-קולית, עובדה המשפרת את סיכוני הגילוי של מטוס הקרב המשגר ומעלה את הסיכוי להצלחת המבצע.

על פי חשיפת רפאל, הטיל נועד לפגיעה במטרות נייחות או ניידות אף במקום בו מתבצע ניסיון לשבש את מערכות הטיל. "רוקס" משתמש במערכות הניווט בדרכו להשמדת מטרה, אך שלב הביות המונחה על המטרה עצמה נעשה על ידי ראש ביות מיוחד ומערכת עיבוד תמונה מתקדמת.

על פי הערכות שונות, רפאל מתכוונת לשווק את הטיל אף בשוק ההודי, אשר משמשת קניין לתוצרת הנשק של רפאל. חברת רפאל פעילה מזה כשני עשורים וברשותה עשרות חברות בת. החברה פעילה רבות בשווקים הבינלאומיים. לאור מדיניותה של הממשלה ההודית, אשר מתנה עסקאות בהעתקת ייצור, רפאל העבירה ידע חיוני אשר עשוי לאפשר לשותפתה ייצור חלק מהמערכות שלה במדינה.

בתוך כך יצוין כי רפאל ממתינה להכרעת הממשלה ההודית בנוגע לאישורה לעסקת ענק של הצטיידות צבא הודו בטילים נגד טנקים מסוג "ספייק". היקף העסקה עולה על סך מאות מיליוני דולרים, אך לאור מחלוקות פנימיות בהודו יש המבקרים את ייבוא התוצרת הישראלית לצבא הודו וטוענים כי על הצבא לחתור להצטיידות בטילי נ"ט שפותחו בתעשיות הנשק של הודו.

תגיות:רפאלטיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה