חדשות בארץ

גנץ ללפיד: בוא נתעלה, נתאחד וננצח

בנאום בכינוס חוסן לישראל, תקף הרמטכ"ל לשעבר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד לחבור אליו: "על ויכוחים של סידור עבודה לא מחלישים את ההזדמנות לשינוי היסטורי"

  • י"ד אדר א' התשע"ט
גנץ, הערב בגני התערוכה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ, הערב בגני התערוכה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר חוסן לישראל בני גנץ קרא הערב (שלישי) ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד לחבור אליו לריצה משותפת בבחירות לכנסת. בכינוס של מפלגתו, שנערך בגני התערוכה בתל אביב, אמר גנץ: "מיד בסיום הכנס אתקשר לחברי יאיר לפיד ואציע לו להיפגש עוד הערב. אציע לו שוב להניח כל שיקול אחר בצד וביחד להציב את ישראל לפני הכל. על ויכוחים של סידור עבודה לא מחלישים את ההזדמנות לשינוי היסטורי. בואו נתעלה, נתאחד וננצח".

את עיקר נאומו הקדיש גנץ למתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בניגוד לנאומו הפוליטי הראשון לפני 3 שבועות, בכינוס השקת הקמפיין של חוסן לישראל, בו נהג בכבוד יחסי בנתניהו, גנץ בחר הערב 'להסיר את הכפפות' ולנגח את ראש הממשלה באופן אישי. "בעשור האחרון שלטה בישראל מפלגת שלטון אחת ובה שליט יחיד", אמר גנץ, "אנחנו נציג מנהיגות בגובה העיניים. בבחירות האלה, ישראל צריכה לבחור בין ביבי לפני הכל – או ישראל לפני הכל".

מהליכוד נמסר, בתגובה לנאומו של גנץ, כי "הבחירות הן בין ממשלת ימין בראשות נתניהו לבין ממשלת שמאל בראשות גנץ".

בתגובה לפנייתו הפומבית של גנץ אליו, הגיב לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "כפי שאמרתי אתמול על הבמה – נהפוך כל אבן, נעשה הכל כדי לא להחמיץ הזדמנות היסטורית להחלפת השלטון". כזכור,בכנס של יש עתיד שנערך אמש בשפיים, אמר לפיד כי האופציה לחבירה לחוסן לישראל נמצאת עדיין "על השולחן". הוא הצהיר כי בניגוד לידיעות בתקשורת, חילוקי הדעות בין שתי המפלגות אינם קשורים לשאלה מי יוביל את הרשימה המשותפת, אלא להכרח להגיע להסכמה על דרך ומדיניות ברורה: "נתנו לציבור התחייבויות. אני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה. בשלב הזה, וכבר לא נשאר הרבה זמן, לא קיבלתי אותן. אם נקבל התחייבות ברורה על הנושאים האלה, ניכנס מצדי עוד הלילה לחדר עד שייצא עשן לבן. את הכל עוד אפשר לסדר".

על פי ההערכות הפוליטיות, התבטאויותיהם של לפיד וגנץ לא יבשילו לכדי הסכם איחוד, והן נועדו להוכיח לבוחריהם כי לא הם האשמים בכשלון המשא ומתן ליצירת גוש שמאל-מרכז. מבחינתו של גנץ, הוא מעדיף לצרף אליו את מפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס, אך גם משא ומתן זה תקוע בשלב זה. על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, ההערכות הן כי הצדדים לא הצליחו עדיין להגיע להסכמות בכל הנוגע לסוגיות החברתיות – 'כרטיס הביקור' עמו רצה לוי אבקסיס לכנסת. ייתכן כי רצונה של יו"ר גשר לקבל מיקום גבוה בצמרת הרשימה מעיב אף הוא על היכולת לברך על המוגמר.

תגיות:יאיר לפידבני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה