חדשות בארץ

יש עתיד הציגה את הרשימה, הימין החדש ממשיך לגבש אותה

יאיר לפיד הציג הערב את רשימת מועמדי מפלגתו לכנסת. הימין החדש הודיע היום על הצטרפותם של העיתונאי והסופר אלישיב רייכנר ושל אורי שכטר, מנהל אגף שורשים בארגון רבני צוהר

לפיד ובנט, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)לפיד ובנט, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מפלגת יש עתיד הציגה הערב (שני) את רשימת מועמדיה לכנסת, על רקע הדיווחים לפיהם המגעים לאיחוד בינה לבין מפלגת חוסן לישראל לא צלחו.

בכנס שנערך בקיבוץ שפיים, אמר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כי האופציה לחבירה לחוסן לישראל נמצאת עדיין "על השולחן". הוא הצהיר כי 'יהפוך כל אבן' כדי למצות את המגעים, וכי בניגוד לידיעות בתקשורת חילוקי הדעות בין הצדדים אינם קשורים לשאלה מי יוביל את הרשימה המשותפת. לדבריו, ליש עתיד דרך ומדיניות ברורה: "נתנו לציבור התחייבויות. אני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה. בשלב הזה, וכבר לא נשאר הרבה זמן, לא קיבלתי אותן. אם נקבל התחייבות ברורה על הנושאים האלה, ניכנס מצדי עוד הלילה לחדר עד שייצא עשן לבן. את הכל עוד אפשר לסדר".

את שיבוצם של המועמדים ברשימה קבע לפיד עצמו. במקום ה- 2 הוצב חבר הכנסת מאיר כהן, ואחריו יו"ר הסיעה בכנסת, עופר שלח. אורנה ברביבאי, שכיהנה כראש אגף כוח אדם בצה"ל, שובצה במקום ה- 4, ואחריה חברי הכנסת יעל גרמן, קארין אלהרר, יואל רבזוזוב, אלעזר שטרן, מיקי לוי ופנינה תמנו-שטה. את העשיריה השנייה – במיקום מאכזב מבחינתם – פותחים המשנה לשעבר לראש המוסד, רם בן ברק, ויואב סגלוביץ', לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה, שהצטרפו למפלגה במהלך הקדנציה האחרונה. חברת הכנסת הדתייה עליזה לביא נדחקה למקום ה- 16 ברשימה, שעל פי הסקרים אינו ריאלי. חבר הכנסת חיים ילין, תושב עוטף עזה, הודיע בסוף השבוע שעבר על פרישתו מיש עתיד, לאחר שנמסר לו כי ישובץ בתחתית הרשימה.

במפלגת הימין החדש ממשיכים בגיבוש רשימת המועמדים לכנסת. לאחר שבתחילת החודש גייסו למפלגתם החדשה את אשת העסקים אלונה ברקת, הודיעו היום נפתלי בנט ואיילת שקד על צירופם של אלישיב רייכנר ואורי שכטר. רייכנר בן ה- 43, תושב ירוחם, הוא עיתונאי, סופר ופעיל חברתי, בוגר מוסדות החינוך של הציונות הדתית. "אחרי כעשרים שנה בעולם הכתיבה, בהם ביקשתי להשמיע קול דתי-לאומי חברתי מהנגב, אני מקווה לבטא את עולם הערכים שלי גם בזירה הציבורית", אמר רייכנר. "אני מאמין בחשיבותה של מפלגת ימין שיש בה שותפות אמת של דתיים, חילוניים ומסורתיים הפועלים יחד מתוך זהות יהודית-ישראלית וימנית״.

שכטר בן ה- 48 הוא תושב ראש צורים וסגן ראש מועצת גוש עציון, סגן אלוף במילואים שמגיע מעולם הניהול העסקי, וכיום הוא מנהל אגף שורשים בארגון רבני צוהר. בנט הביע סיפוק מהצטרפותו של שכטר: "רוח צוהר באה אלינו, רוח של יהדות מאחדת ומקרבת. אורי מגלם בדמותו את פניה היפות של היהדות, המסבירה פנים לכל אדם בהתנדבות ובמאור פנים". שקד ציינה כי "אורי שכטר מיישם כבר שנים את עקרונות הימין החדש, והוא מייצג את ארגון צוהר ואת אנשי 'הכיפות השקופות' כאחד".

תגיות:בחירות 2019יש עתידהימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה